Martin en Tamara in Noord-Italië - Dag 19: Portofino

7 oktober 2022 - Luchthaven Milaan - Linate, Italië

Na dat heerlijke stranddagje van gisteren gaan we dat vandaag nog eens dunnetjes overdoen, op weg naar Milaan! We genieten nog een laatste keer van ons uitzicht bij het ontbijt, nemen afscheid van onze gastheer en -vrouw en rijden in een kleine anderhalf uur naar Portofino, een klein plaatsje aan de zee waar ze volgens internet een heerlijk rustig zandstrandje hebben.

071022 01

Dat het er rustig is, begrijpen we even later ook, want het is een privéstrand en per ligbedje wordt 25 euro gerekend. Uiteraard mag je zonder bedje het strand niet op. Ik verduidelijk nog even dat we de bedjes willen huren, niet kopen, maar de Italiaan is onverbiddelijk. We kijken elkaar aan en twijfelen serieus of we dat ervoor overhebben, maar we hebben eerlijk gezegd ook geen zin om een andere invulling van de dag te gaan zoeken, dus we besluiten maar te zwichten. Even later liggen we dus op een paar veel te dure strandbedjes, maar we hebben wel een prachtig uitzicht én een heerlijk zandstrand.

071022 02071022 03

Omdat hier minder wind is, voelt het ook een stuk warmer aan dan gisteren. Vol goede moed lopen we een stukje de zee in, maar we vinden het toch wel koud, dus verder dan onze knieën komen we niet voordat we weer teruglopen naar onze bedjes, waar we weer lekker met een boekje op onze handdoeken gaan liggen.

071022 04

Als we een uurtje later goed opgewarmd zijn, vind ik het toch wel tijd om even goed af te koelen, en zoals zo vaak: als je eenmaal even door die eerste kou heen bent, is het heerlijk in de zee! Ik weet Tamara daar echter niet van te overtuigen. Zij blijft liever toekijken ;-)

071022 05071022 06

Kiek em goan! Ja, ja… We hebben bewijs!

Rond 12:30 lopen we even naar het restaurantje voor de lunch, en geloof het of niet, daar weten ze al net zulke schappelijke prijzen te rekenen. Voor twee bordjes spaghetti en twee ijsthee mogen we 67 euro afrekenen. Nou, voor dat geld hebben we die bordjes in ieder geval schoon opgegeten.

071022 07071022 08

Terug op de ligbedjes blijven we nog lekker liggen zonnen tot een uurtje of drie, waarna we nog even een foto maken in het water (nou ja, tot de enkeltjes) voordat we in zon tweeënhalf uur naar ons hotel bij Milaan rijden.

071022 09071022 10

Van dat verkeer in Italië word je wel gek trouwens. Knipperlichten kennen ze nauwelijks, scooters en motors doen maar gewoon waar ze zijn in hebben en zigzaggen overal tussendoor, om de haverklap zijn er wegwerkzaamheden... Als je op je bestemming aankomt, ben je ook wel aan vakantie toe!

De weg leidt ons wel via prachtige stukken langs het water, dus terwijl ik op dat drukke verkeer let, maakt Tamara nog even een paar mooie fotootjes voor in ons plakboek.

071022 11071022 12071022 13

In ons hotel hebben we wel weer een lekkere ruime kamer, en zelfs een ligbad! Daar wordt dus nog even gretig gebruik van gemaakt voordat we ons aankleden voor de avond en de straat oversteken voor een restaurant.

071022 14071022 15

Dit restaurant werd aanbevolen door de receptionist van ons hotel, en hij had gelijk! We hebben hier heerlijk gegeten, in mijn geval met truffel, truffel en nog eens truffel… heerlijk! Ondertussen kijken we hoe drie pizzabakkers non stop in de weer zijn om alle bestellingen af te handelen. Blijkbaar wordt er vanaf hier ook thuisbezorgd.

071022 16071022 17071022 18071022 19

071022 20071022 21071022 22

Rond 20:30 zijn we weer terug op de kamer. We chillen nog wat, posten het verslag en maken ons klaar om naar bed te gaan. Morgen gaan we Milaan verkennen, zin in! Tot dan!

1. Carla:
    7 oktober 2022
    Weer een mooi rustig dagje 👍🏻
    Zon, zee en strand.
    Lekker eten, badderen en soezig naar bed 😴
    😍❤️😘
  2. Judith:
    7 oktober 2022
    OMG 😳😱 Portofino daar worden de toeristjes ff misbruikt zeg. Tjonge tjonge wat een prijsjes zeg. Maar goed, soms moet je er maar niet teveel over nadenken 😤 als je maar genoten hebt. Leuk benieuwd naar Milano. En jullie foto’s. Truste en ciao ci vediamo domani.
  3. Martin en Tamara:
    8 oktober 2022
    Zo, of niet dan! Milaan was erg mooi, het verslag staat er net op!
  4. Liesbeth:
    8 oktober 2022
    Dus een eerlijk dagje relaxen geweest. Stoer hoor, Martin dat jij wel het water in ging.
    Enne, jullie hebben toch wel met hele kleine hapjes de lunch gegeten, wat een prijzen.
    Avondeten zag er ook perfect uit.
    Veel plezier in Milaan. xxx
  5. Martin en Tamara:
    8 oktober 2022
    Dank je wel, dat is helemaal gelukt! Dikke knuffels daar!
  6. Marian Webbink:
    8 oktober 2022
    🤣🤣de ligbedjes zullen jullie nog lang heugen.
  7. Martin en Tamara:
    Haha reken maar!