Martin en Tamara in Noord-Italië - Dag 18: Monterosso al Mare

6 oktober 2022 - Monterosso al Mare, Italië

Ook vandaag worden we weer rond 07:45 in het prachtige La Spezia. Na de 28.000 stappen van gisteren gaan we vandaag lekker op het strand liggen, dat hebben we wel even verdiend! We pakken dus de strandtas in (gaan we die vandaag dan toch nog voor het eerst echt gebruiken?) en schuiven om 08:30 aan voor het ontbijt, dat precies hetzelfde is als gisteren. Er is wel iets veranderd aan het uitzicht: er ligt nu een andere cruiseboot in de haven. Wat cruisepassagiers hier moeten zoeken is ons een raadsel, maar blijkbaar is La Spezia onder cruisemaatschappijen best in trek.

061022 01

In een kleine 20 minuten rijden we richting het station, waar we vandaag direct onder parkeren. Dat is wel zo makkelijk met de strandtas! Met de trein gaan we vervolgens weer naar het meest noordelijke dorp, Monterosso al Mare, waar we al snel een restaurant vinden die strandbedjes verhuurt in de meest rustige uithoek van het strand. Voor 25 euro mogen we de hele dag gebruikmaken van twee bedjes met parasol en een eigen zonneklep per bedje. Helemaal prima!

061022 02061022 03

Vandaag zal geen dag worden met heel veel foto's, want dit is zo'n beetje ons uitzicht en daar verandert ook niet veel aan. Heerlijk! We brengen de hele ochtend tot een uur of 13:00 door met lekker liggen en een boekje lezen, of in Tamara's geval een puzzelboekje.

Rond 13:00 lopen we even richting het restauarant voor een heerlijke lunch, waarna we weer terug in de luie modus ploffen op onze bedjes. Die worden vandaag goed benut!

061022 04061022 05061022 06061022 07061022 08

De middag ziet er een beetje hetzelfde uit als de ochtend, en rond 16:00 lopen we nog een keer terug naar het terrasje voor een drankje en een plank met worst en kaas. Wat een leven!

061022 09

We raken in gesprek met een jong koppel uit Amerika en voor we het weten is het alweer 17:30. Aangezien het weinig zin heeft om nu nog op de bedjes te gaan liggen, haalt Tamara de spullen terwijl ik afreken, en we pakken de trein weer terug naar La Spezia, waar we onze spullen even in de auto dumpen voordat we de lange winkelstraat weer op lopen, op zoek naar een leuk restaurantje.

Dat vinden na ongeveer een kwartiertje lopen, en omdat we toch in Italië zijn, genieten we vanavond maar weer eens van een heerlijke pasta!

061022 10061022 11

Als we na al dat lekkers weer terug bij onze B&B aankomen, is het een uurtje of 20:00. Tijd om het verslag te posten, even af te douchen en nog even lekker te chillen, want dat hadden we nog niet genoeg gedaan. Nou ja, het is ons eigenlijk zo goed bevallen dat we morgen nog een stranddagje in Portofino op de planning hebben voordat we doorrijden naar Milaan. Tot morgen maar weer!

1. Trudy Buitendijk:
    GE-WEL-DIG😍
    Zo ziet eigenlijk mijn ideale vakantie eruit...hihi😉
    Slaap lekker straks..ik ga werken!!😘😘
  2. Martin en Tamara:
    Haha werk ze! 😘
  3. Carla:
    Heerlijk zo’n relaxed dagje. Eindelijk vakantie 🤣🤣
    Geniet er lekker van hier begint het op de herfst te lijken met al die bladeren 🍁
    Slaap lekker straks en tot morgen 😘😘
  4. Martin en Tamara:
    7 oktober 2022
    Nou, dat was zeker even lekker! Leuk, ik vind de herfst ook altijd wel wat hebben hoor. Dit jaar alleen een beetje kort om de Halloweendecoratie nog allemaal neer te zetten :P
  5. Judith:
    6 oktober 2022
    Wat heerlijk, gelijk ook dat je morgen nog een dagje strand doet. Ook nog gepoedeld in het water of is dat net te koud? En die strandbedjes zijn zo lekker in Italië, wij gingen vroeger altijd naar Rimini op vakantie (toen juudje nog een klein juudje was) en daar hadden ze ook van die strandbedjes met die zonnekleppen ideaal. Je ziet ze ook alleen maar in Italië. Wat hebben jullie weer heerlijk gesmuld vandaag (behalve die schelpen dan 🤢) lekker hoor zo’n kaas/worst plankje 😋😋. Genieten morgen van nog een lekker stranddagje. 👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻
  6. Martin en Tamara:
    7 oktober 2022
    Vandaag wel het water in geweest, dat was heerlijk! En die schelpjes zijn ook lekker hoor! Waren goed gekruid, met veel knoflook! Ik hou ervan, haha!
  7. Marian Webbink:
    Heerlijk hoor! Hier lekker buffelen bij de M4DW. Weer super leuk😊
  8. Martin en Tamara:
    7 oktober 2022
    Leuk!!! Veel plezier en doe de groetjes daar!!!