Martin en Tamara op Kos - Dag 2: Kos-stad en de haven

5 juni 2023 - Kardamena, Griekenland

Kalimera!

Vandaag worden we op een veel normaler tijdstip wakker, namelijk wanneer om half negen het wekkertje gaat. We lezen alle leuke reacties op ons eerste verslag en kleden ons aan voor een dagje op verkenning, maar natuurlijk niet voordat we het ontbijt hier hebben geproefd! Ook dat buffet blijkt behoorlijk uitgebreid en je kunt hier zelfs verse Griekse koffie zetten! Vandaag hebben we dat niet gedaan, maar een van de komende dagen doen we dat vast nog wel.

050623 01 050623 02 050623 03

Na het heerlijke ontbijt stappen we in onze Opel Corsa en rijden we in een kleine drie kwartier naar de parkeerplaats bij de haven van Kos, waar we even tickets halen voor de veerboot naar Bodrum voor woensdag, en waar we op zoek gaan naar de piratenboot die we voor morgen hebben geboekt voor een cruise langs drie eilanden.

050623 04 050623 05 050623 06

Al vrij snel hebben we hem gevonden, en tot onze vreugde blijkt dat we morgen niet om 09.00 vertrekken zoals op onze tickets stond, maar om 10.00. “Waarom staat er dan 09.00 op onze tickets, bootmeneer?” “Omdat we hier niet aan de zomertijd doen en Tripadvisor dat niet snapt.” Juist, handig… Maar voor ons fijn, dan kunnen we 's morgens lekker rustig aan doen! Ook mogen we van de bootmeneer alvast rustig op de boot rondkijken voor wat voorpret. Daar maken we natuurlijk dankbaar gebruik van! Schip ahoy!

050623 07 050623 08 050623 09 050623 10

050623 11 050623 12

Als we weer aan land gaan, is het tijd voor een drankje voordat we weer opgefrist en wel langs de haven lopen en een straatje inslaan richting het oudere Kos-stad. Als je trouwens dacht dat Poetin lekker aan het annexeren was… Die Nederlanders kunnen er ook wat van hoor ;-)

050623 13 050623 14

Heel veel stelt het binnenstadje niet voor, maar we slenteren lekker een beetje door de straatjes met winkeltjes, kopen nog een paar nieuwe slippers en komen zelfs langs een soort ingericht kattenhotelletje dat opgezet is voor de zwerfkatten. Mooi initiatief!

050623 15 050623 16 050623 17

Na het rondwandelen, gaan we rond een uurtje of twee op een terrasje zitten aan het plein voor een lekkere lunch met salade, gyros en heerlijk vers watermeloensap!

050623 18 050623 19

Vervolgens bekijken we het andere gedeelte van Kos-stad, wat vooral uit smalle straatjes met winkeltjes en terrasjes bestaat, en als we weer uitgekeken zijn, lopen we rustig aan terug naar de auto en rijden we weer naar ons hotel.

050623 20 050623 21 050623 22

Het is inmiddels 16.30 als we aankomen, en dat is een prima tijd om nog even de zwemkleertjes aan te doen en aan het zwembad te gaan liggen.

050623 23

Daar liggen we voor de komende twee uur prima, en wanneer het weer wat begint af te koelen, lopen we terug naar de kamer, kleden we ons om en gaan we richting het diner. Heerlijk, zo relaxed!

Het thema van vanavond is Aziatisch, en aangezien we niet vies zijn van sushi, hebben we daar niet zoveel op tegen. Wel zou het leuk zijn om wat meer echt Grieks voorgeschoteld te krijgen, maar gelukkig hadden we vanmiddag in ieder geval gyros op! ;-)

050623 24 050623 25 050623 26

Rond 20.30 lopen we terug richting de kamer en chillen we nog een beetje voordat we op tijd ons bedje ingaan. Morgen gaan namelijk relatief op tijd het wekkertje voor de grote piratenboot... Nu al zin in! Tot dan!

1. Erna:
    5 juni 2023
    O leuk naar bodrum. Is Olinda daar momenteel ook? Efeze is ook mooi om te bekijken in Turkije
  2. Martin en Tamara:
    Yes, we hebben daar met Olli afgesproken, gezellig! 😁
  3. Trudy Buitendijk:
    5 juni 2023
    Echt leuk altijd hoor om te lezen...op een of andere manier ben je er dan zelf ook een beetje...heeeerlijk hé alleen maar dingen doen die leuk en lekker zijn....echt vakantie 👍☕️🍹🍤🍿🍦
    Veel plezier morgen😘
  4. Martin en Tamara:
    Jaaa lekker genieten zo! Dank je wel! 😃😘
  5. Marian Webbink:
    5 juni 2023
    Doe de groetjes aan Olinda🙋‍♀️.
    Piratenschip ahoy!! Veel plezier.
  6. Martin en Tamara:
    5 juni 2023
    Doen we, en dank je wel! 😁
  7. Erna:
    5 juni 2023
    Geef Olinda een dikke knuffel van mij
  8. Martin en Tamara:
    Doen we!
  9. Petra:
    Hey, ik volg je, we zijn benieuwd naar Kos. Veel plezier en lekker genieten. 👋
  10. Martin en Tamara:
    5 juni 2023
    Dank je wel, leuk! Als het goed is, zit er ook ergens zo'n volg-knopje, dan krijg je elke keer een mailtje als er weer een nieuw verslag staat! 😃
  11. Carla:
    5 juni 2023
    Wat leuk dat jullie Bodrum ook gaan zien. Echt een keer lekker vakantie houden en genieten 😊
    Groetjes aan Olinda ❤️😘
  12. Martin en Tamara:
    5 juni 2023
    Dank je wel, gaan we doen! 😘❤️
  13. BenAnt:
    5 juni 2023
    Hoihoi , zo dat was een "druk" dagje . Veel gezien en leuke foto's gemaakt. Dank jullie wel , lekker op afstand meegenieten !
    Wat ontzettend leuk dat jullie de piratenboot al op mochten . Zo krijg je er prachtige foto's van zonder allerlei storende mensenfiguren die voor je lopen. Dikke knuf en geniet in Bodrum samen met Oli. 💋💋💋👊👍🙋‍♀️🙋‍♂️
  14. Martin en Tamara:
    Dank jullie wel! 😃😘
  15. Liesbeth:
    6 juni 2023
    Weer een mooie dag gehad en even goed de toerist uitgehangen om.door de binnenstad en dergelijke te lopen. Eten ziet er ook weer prima uit en aan de drankjes te zien zit dat ook wel goed.😉😂
    Heel veel plezier morgen op de piratenboot. Enne.... doe ook van ons de lieve groetjes aan Olinda.
  16. Martin en Tamara:
    6 juni 2023
    Dank je wel en gaan we doen! 😉😘
  17. Judith:
    6 juni 2023
    He wat leuk, je voelt je op zo’n piratenschip een beetje Jack Sparrow van Pirates of the Caribbean 😂😂 schip ahoy. Maar wel ontzettend leuk om met zo’n schip te varen. En Naar Bodrum toe leuk man. Wist niet dat dat zo dichtbij lag. T eten ziet er goed uit. Lekker smullen. Veel plezier morgen 🤗🤗
  18. Martin en Tamara:
    Dank je wel! 😁😁