Martin en Tamara op de Malediven - Dag 2: Strand en zwembad
24 september 2025 - Malé, Maldiven
Na zo'n lange reis doet een beetje nachtrust je goed! Onze airco houdt de kamer heerlijk "koel" op 24 graden , maar wanneer we rond 08.30 wakker worden en de badkamer in lopen, merken we meteen dat schijn bedriegt. Zoals jullie gisteren op de foto hebben kunnen zien, is een deel van onze badkamer open, met zowel een douche aan de binnenkant als in de buitenlucht. Dat betekent dus dat je van een koele slaapkamer direct in een warme en ietwat vochtige badkamer van een graad of 30 stapt. Dat belooft weer een heerlijk warm dagje te worden!
Als we zijn opgefrist, besluiten we meteen onze "tuin" even bij daglicht te aanschouwen en allemachtig... We zijn echt in een paradijs beland!
Je snapt wel waar wij straks heerlijk gaan liggen genieten! Maar eerst is het tijd om een goed bodempje te leggen, dus we lopen naar ons ontbijt, waar we een ruime keuze hebben uit zoet, zuur, zout, het smaakt hier naar de zomer! En trouwens niet zomaar zout, want dat zou te eenvoudig zijn voor Royal Island. Welk zout wil je?
Heb je ooit zoiets gezien bij een buffet? We gaan lekker zitten, krijgen wat thee ingeschonken en de ober vraagt ons enthousiast wat ons plan is voor vandaag. Plan? Eh... Hoezo, plan? Lekker niks doen, dachten we zo!
We lopen met een kleine omweg terug naar de kamer. Zo maken we een stop bij het souvernirwinkeltje met daarbuiten het bord met alle excursies die je kunt boeken, kijken we even bij het zwembad en wil Tamara graag even schommelen op het strand... Gewoon omdat het kan!
Eenmaal terug op de kamer kleden we ons om en gaan we heerlijk op onze bedjes liggen en de zee beproeven. Het water is lekker warm en zelfs voor Tamara geen straf om even in te zwemmen!
Wanneer we weer opgedroogd zijn en het opnieuw wat warm krijgen, pakken we onze snorkelmaskers en kijken we even rustig rond wat er te zien valt. Het zeeleven om ons heen bestaat voornamelijk uit wat kleinere visjes, maar ook af en toe een grote kleurrijke vis en we zien zelfs een haai! Helaas is hij te ver weg om goed te kunnen zien op een screenshot, dus we moeten later deze week maar even een nieuwe poging doen.
Die middelste is pas een rare vis, hè? ;-)
Als we terug naar ons huisje lopen, komen we ook langs Katerina en Ilias, een Grieks stel dat hier op huwelijksreis is. We hadden ze gisteren op het vliegveld al ontmoet en wat gekletst en maken ook nu weer een gezellig praatje. Zij willen een excursie doen om te snorkelen met manta's, dat zijn grote roggen. Die komen ongeveer een maand per jaar dicht genoeg in de buurt om ermee te kunnen zwemmen, en dat is toevallig net deze periode. Er is een excursie te boeken van 2 uur naar een Unesco Werelderfgoed-plek in de buurt waar je met ze kunt snorkelen. Of we het leuk vinden om dat samen te doen. Welja, waarom niet? We spreken af dat we even gaan kijken wanneer de mogelijkheden zijn zodat we zeker weten dat we dan al niet een andere excursie hebben en dat we het ze dan laten weten.
Inmiddels is het alweer lunchtijd, dus we spoelen de voetjes af en begeven ons richting het restaurant. Vandaag is het aanbod een beetje richting Indiaas met onder andere diverse curry's en papadums met huisgemaakte chutneys. Doet u daar maar een lekkere pina colada bij!
We laten het ons weer heerlijk smaken en als we uitgegeten zijn, zien we Ilias en Katerina zitten die ook net klaar zijn met hun lunch. We besluiten meteen de koe bij de hoorns te vatten en lopen met zijn vieren naar de mevrouw bij wie we ons kunnen aanmelden voor de snorkelexcursie. Ze moeten minimaal een groep van zes mensen hebben, dus ze zet ons op de lijst en laat ons nog weten wanneer het precies wordt. Perfect!
We zeggen onze vakantievrienden voor nu gedag en lopen richting het zwembad, waar we al snel met een heerlijk cocktailtje in de hand op twee bedjes liggen. Wat een leven!
We zwemmen wat, drogen weer op, lezen een boekje... En rond een uurtje of 15.00 komt er wat schaduw op de bedjes bij het strand, dus verhuizen we daarheen om lekker met een cocktailtje van de rest van de middag te genieten!
Ondertussen vermaken we ons met het kijken naar de vleermuizen in de bomen. Die vliegen hier trouwens veel en zijn groter dan we bij ons gewend zijn.
Als het rond 17.30 begint te schemeren, is het tijd voor ons om de weg terug in te zetten. Eerst lopen we nog even langs de Spa, waar we onze massage boeken voor maandag. Terwijl we hier rustig uitkiezen welke massage we willen, krijgen we alvast een zelfgemaakt gemberdrankje. Wat een service toch weer!
Terug op de kamer douchen we even en kleden we ons om voor het avondeten. Vanavond is "mediterraanse avond", met onder andere versgemaakte pasta en caesar salade met zo'n grote kaas die wordt uitgeschraapt. Het smaakt allemaal weer heerlijk!
Na het diner gaan we met Katerina en Ilias nog even richting de bar voor een gezellig potje Uno en om iets voor middernacht lopen we met zijn vieren terug naar onze huisjes, waar we het verslag nog even posten en dan weer lekker gaan slapen.
Voor een dag zonder "plan" hebben we toch weer genoeg meegemaakt! Laten we zien wat morgen gaat brengen!





























Het is wel de bedoeling dat jullie genieten én heelhuids weer terugkomen hoor 🙈
Heerlijk zo met een cocktail in de hand op een strandbedje liggen, genieten dus.
Eten ziet er ook perfect uit!🤩😋
Oja en die rare vis das geen vis maar een zeemeermin 😂😂. Ze hebben nog best wat excursies om te doen. Al Schildpadden gezien. (Zie ik liever dan haaien moet ik zeggen).
En die vleermuizen……. Zolang ze maar in de boom blijven hangen en niet op schoot komen is het prima hahaha. Ach en ik maar weer een vroege dienst buffelen. Nou lekker geniet 😘🤗
Να είστε καλά και να περνάτε πάντα όμορφα