Martin en Tamara in Kroatië – Dag 7: Chillen aan het zwembad
27 mei 2024 - Živogošće, Kroatië
De titel zegt eigenlijk al genoeg, dus vandaag zal wederom niet zo'n lang verslag worden. We slapen lekker uit tot we allebei uit onszelf wakker zijn, ontbijten wat in het hotel en ploffen neer op een ligbedje vlak aan het zwembad, waar we heerlijk genieten van het zonnetje, dat vandaag goed schijnt.
Nadat ik goed opgewarmd ben, neem ik even een duik in het zwembad, dat onverwarmd is, maar op zich best lekker om even af te koelen. Eenmaal terug op je bedje ben je vervolgens zo weer warm. Tamara houdt het aanvankelijk nog even voor gezien, maar een uurtje later krijgt ze het dan toch warm genoeg om ook even een duik te nemen.
Aan de andere kant van het zwembad staat ook een 'jacuzzi', en na even getwijfeld te hebben of dat niet te warm zou zijn, heeft het aantal mensen dat erin zit me toch overgehaald om dat even te gaan testen. Al snel blijkt dat het qua temperatuur vergelijkbaar is met hoe wij de zwembaden kennen. Perfect dus!
Al snel nadat ik weer terug op het bedje lig, begint de aquagym in het koude zwembad, dus het komende halfuur hebben we iets om naar te kijken ;-) Een van de koppels die meedoen, zaten met de casino night bij ons aan tafel en die kerel heeft er duidelijk plezier in. Je hoort hem boven de muziek uitschateren met zo'n bulderlach dat het ook aanstekelijk werkt op de rest van de gasten... heerlijk!
Als het lunchtijd is, haalt Tamara bij de pool bar een lekkere wrap met rundvlees en eentje met tonijn, en de rest van de middag wisselen we lekker af tussen het ligbedje en de jacuzzi.
Aan het eind van de middag gaan we terug naar de kamer om ons af te douchen en om te kleden voor vanavond. Morgen wordt het wisselvallig weer en woensdag en donderdag wordt het weer slechter, dus besluiten we om woensdag naar Dubrovnik te gaan en een Game of Thrones wandeltour daar te boeken, en donderdag melden we ons aan voor een excursie naar Monsat in Bosnië die hier vanuit het hotel wordt aangeboden.
Als we dat allemaal geregeld hebben, lopen we naar het a la carte restaurant Culinarium. Om een lang verhaal kort te houden: de keuze op de kaart was niet super, het eten kwam veel te snel achter elkaar door en voor een restaurant dat pretendeert iets sjieker te zijn, viel de kwaliteit ons allebei best wel tegen. Op zich hebben we prima gegeten, maar het was niet heel bijzonder, terwijl er best wel gewichtig over wordt gedaan. Enfin, hier de foto's:
In letterlijk nog geen uur staan we - drie gangen verder - alweer buiten. We gaan even terug naar de hotelkamer om de spelletjes te pakken en lopen vervolgens weer naar de lounge voor een potje Phase 10. Ook is dit een mooi moment om onze Premium Drink-voucher om te wisselen voor een Manhattan cocktail, die erg goed smaakt!
Rond 22.30 vinden we het mooi geweest en gaan we terug naar de kamer, waar Tamara het bed induikt en ik nog even het verslag afmaak. Morgen hebben we nog een relaxdagje rond het hotel. Hopelijk zit het weer dan een beetje mee zodat we toch nog wat zon kunnen meepakken. Voor nu welterusten!
Foto’s
6 Reacties
-
Carla:27 mei 2024🥰🥰
-
Liesbeth:28 mei 2024Heerlijk toch, zo'n dagje niets doen. Jammer van het restaurant. Je tenminste het wel lekker afgesloten met een goede cocktail!😉
-
Martin en Tamara:28 mei 2024Ja, die was helemaal prima! 😁
-
Ingrid:28 mei 2024Jullie worden al lekker bruin zo te zien. Liefs uit Valkenburg!
-
Martin en Tamara:28 mei 2024Ja, dat lukt al aardig!
-
Ingrid:28 mei 2024Goed bezig! 💪🌞















