Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 9: Waldwimfelpfad en het Haus am Kopf

5 januari 2023 - Kirchdorf im Wald, Duitsland

Na de enerverende dag van gisteren komen we wederom rond een uurtje of negen ons bedje uit voor het ontbijt. We posten ons verslag van gisteren, relaxen nog een beetje en rijden rond een uurtje of 11 richting het Bayerischen Wald, waar Liesbeth en Tamara voor vandaag iets nieuws hebben gevonden: het Waldwimfelpfad! Dit is een looproute, wederom tussen boomtoppen door, met o.a. een uitkijktoren met een glijbaan naar beneden en een huis dat op zijn kop staat. Dat willen we natuurlijk zien!

040123 01040123 02

Wanneer we op ongeveer vijf kilometer afstand rijden, trekt er ineens een dichte mist op en wanneer we uit de auto stappen, is het koud, winderig en nat. We staan gewoon midden in een regenwolk! Toch zetten we dapper door en laten we ons niet van de kaart brengen, en eerlijk gezegd vind ik juist die boomtoppen in de mist wel wat hebben. Op diverse punten zien we bordjes met het uitzicht dat je daar normaal gesproken hebt, maar we komen nu niet veel verder dan dichte mist en bomen. Mooie reden om nog een keer terug te gaan! ;-)

040123 03040123 04040123 05040123 06

Helemaal boven op de uitkijktoren maken we nog even een selfie, maar helaas moeten we dezelfde weg weer naar beneden lopen, want in verband met het natte weer zijn de glijbanen afgesloten. Tegenvaller! Wel zijn er nog wat klauternetten waarlangs je kunt afdalen, en daar maken sommigen van ons gretig gebruik van!

040123 07040123 08040123 09

Via de houten loopbruggen lopen we een stukje verder en we komen op een T-splitsing waarbij we linksaf kunnen naar het 'Naturerlebnispfad' of rechtsaf naar het restaurant. Lang hoeft er niet te worden nagedacht: eerst een warme chocomel, daarna zien we wel verder!

Zo geschiedde, en wanneer er ook nog warme apfelstrudel met vanillesaus wordt geserveerd, zijn we helemaal blij!

040123 10

Wanneer we opgewarmd zijn, begeven we ons weer naar buiten en lopen we door naar het 'Kugelhaus', dat eigenlijk niet veel meer voorstelt dan een zooi knikkerbanen. Voor twee euro kun je een houten knikker kopen en in de verschillende banen gooien, om hem vervolgens het hele huisje door te volgen. Geniale uitvinding, want de kinderen zijn hier toch wel een uurtje zoet.

040123 11

Eenmaal uitgeknikkerd, begeven we ons naar het 'Haus am Kopf', oftewel een huis dat op de kop staat en waar je kekke kiekjes kunt nemen! Hier een greep uit het assortiment:

040123 14040123 12040123 13

Gezien het weer en de temperatuur buiten, vinden we het wel weer mooi geweest en we rijden terug naar het huisje, waar we de rest van de middag doorbrengen met relaxen. Voor ons betekent dat vandaag een spelletje Harry Potter Hogwarts Battle, of zoals de Duitsers het graag noemen: 'Kampf um Hogwarts'. Daarop is commentaar overbodig, niet? ;-)

040123 15040123 16

Rond half acht genieten we van de pizza's die Liesbeth en Tamara gemaakt hebben, terwijl we het plan voor morgen doorspreken. De pistes zijn nog steeds dieptriest (of diep-piste), dus we gaan morgen maar eens kijken bij een 4D Glow-in-the-dark minigolf, klinkt dat niet spannend?

Voor nu vullen we de rest van de avond met spelletjes, een drankje en nog meer gezelligheid, en rond half drie gaat het licht uit. Tot morgen maar weer!

040123 17

1. Judith:
    5 januari 2023
    Leuk gemaakt die paden zo door de boomtoppen heen. Enne ze durven wel daar met die korte broeken aan 🥶. Raar he die mist wolken. Net als op de pistes je ziet echt geen ene reet. Die foto’s in dat huis op de kop zijn echt leuk. 😂 ons 1 na laatste dagje skiën, maar tis wederom weer s veel te warm, dus gigadruk en papsneeuw en dat is samen geen goede combi. Helaas. Vanmiddag maar wat anders verzinnen 😁 of gewoon lekker luieren 😉 jullie veel plezier vandaag doeiiiiiii
  2. Martin en Tamara:
    6 januari 2023
    Haha ja het is ons wel goed gelukt om andere dingen te vinden om te doen gelukkig. En met die mist is het ook levensgevaarlijk op de piste natuurlijk. Jullie ook nog veel plezier! Wij gaan vandaag alles inpakken en morgen rijden we terug!
  3. Simone Spuij:
    Heerlijk verslag weer Martin. 😂😂😉
  4. Martin en Tamara:
    Haha dank je wel! 😁
  5. BenAnt:
    5 januari 2023
    Haha goeiedag , was best toch wel genieten met het hele stel zo te zien !
    Welke idioot heeft bedacht met korte broek de natuur in te gaan , in Januari ?? Dat is hier al bijna te koud laat staan daar in een skigebied
    ( zonder sneeuw) .
    Wat geweldig dat huis op z'n kop het lijkt toch wel net echt . Je had niets moeten zeggen joh . Ook die "knikkerbanen" , geweldig !
    Kunnen jullie een beetje winnen met al die spelletjes ? Wel heel erg gezellig hoor .
    Dank je wel weer. Groet .😘😘👊👍🙋‍♀️🙋‍♂️
  6. Martin en Tamara:
    6 januari 2023
    Haha we wisselen het winnen onderling goed af, dus dat gaat prima! 😜 Groetjes daar! 😘