Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 10: 4D Glow-in-the-dark Minigolf

6 januari 2023 - Bischofsmais, Duitsland

De een-na-laatste dag in Bischofsmais! Vandaag hebben we nog een heerlijk relaxdagje en daarom ook weinig foto's om te delen. Om 15:30 hebben we gereserveerd bij een 4D glow-in-the-dark midgetgolf, en tot die tijd slapen we lekker uit en doen we spelletjes, lezen we een boekje en vullen we de tijd met meer van dat soort dingen.

Om 14:50 stappen we in de auto en rijden we in een halfuurtje tijd naar de golfbaan. We worden in twee groepen opgedeeld (de mannen tegen de vrouwen) en krijgen per groep een balletje, een golfstick, een scoreblok en per persoon een 3D-bril. Het effect van 3D-verf ken ik wel van een spookhuis dat we ooit in mijn tijd bij Walibi hebben gebouwd, maar eerlijk is eerlijk: hier is het wel erg goed gedaan! Door het gebruik van de verf lijkt het soms net of je op een afgrond staat, of alsof je de bal een heuveltje op moet slaan terwijl de vloer in werkelijkheid vlak is. Heel erg tof!

050123 01050123 02050123 03050123 04

Na een dik uur zijn we klaar en terwijl we afsluiten met een bescheiden ijsje, googelen we wat voor een restaurant in de buurt. Na een paar keer te hebben gebeld met verschillende restaurants die al vol zitten, hebben we zowaar mazzel bij een restaurantje dat nota bene 300 meter verderop zit. Dat komt goed uit!

050123 05050123 06

Het blijkt een gezellige combinatie tussen een kroeg en een restaurant te zijn, met heerlijke gerechten tegen prima prijzen. We beginnen met een typisch Beiers gerecht: pannenkoekensoep! Dat is een bouillon met pannenkoekreepjes erin. Als hoofdgerecht kiezen we voor verschillende soorten grote schnitzels, en er wordt heerlijk gesmuld!

050123 07050123 08050123 09

Als we even later weer in het huisje zijn, spelen we nog even een gezellig spelletje en wordt er nog een kaasplankje gemaakt. Het lijkt er niet op dat we alles op gaan krijgen wat we meegenomen hebben, maar we doen ons best! We sluiten de avond af met een show van Bert Visscher en maken ons klaar voor alweer de laatste dag. Tot morgen!

050123 10050123 11050123 12

1. Carla:
    6 januari 2023
    Lekker rustig en gezellig dagje dus 🥰
    Niet normaal die schnitzels 🙈
    Tot morgen 😘😘
  2. Martin en Tamara:
    6 januari 2023
    Haha echt he! Het leek Wenen wel! ;-) Dikke kus daar!
  3. Judith:
    6 januari 2023
    Das gaaf om te doen 4d glow in the dark.
    Frittaten suppe heerlijk is dat. En de schnitzels zien er ook super uit. Daar krijg je je buikje wel mee gevuld 😉. Wij hebben ons laatste dagje skiën vandaag. Morgen (samstag) dan rijden we na ruim 2 wkn ook weer naar huis. Ondanks de mindere sneeuw (kwaliteit) hebben we heerlijk 2 weken kunnen skiën. Helaas as woensdag weer werken en nog vroeg ook ( help) jullie goede reis terug maar huis alvast 🙋🏼‍♀️ doeiiiiii
  4. Martin en Tamara:
    6 januari 2023
    Oeh jeez... Sterkte, haha! Goede terugreis jullie ook!!!
  5. BenAnt:
    6 januari 2023
    Hoihoi , evengoed een gezellige dag geweest , zo te lezen .
    Die minigolf lijkt wel heel interessant .
    Gossie jullie hebben echt vakantie hoor behalve die magen , die hebben deze dagen heel wat te verstouwen . Vraag me nog steeds af " waar laten jullie het ?"
    Jammer dat het er morgen weer op zit .
    Een hele veilige gezellige reis terug naar "het Nederlandse"
    Groetjes van Ben en mij. 🙋‍♀️🙋‍♂️😘😘👍👊
  6. Martin en Tamara:
    7 januari 2023
    Haha, nou dat wordt de rest van de maand op water en brood hoor ;-) Dank jullie wel, we gaan straks vertrekken. Groetjes daar!
  7. Ruud Meyer:
    6 januari 2023
    Laat me raden…de dames hebben gewonnen🤭
    Leuk m weer alle verslagen te lezen….
    Goeie reis terug..😎
  8. Martin en Tamara:
    7 januari 2023
    Haha dat kan ik bevestigen noch ontkennen ;-)

Dank je wel, we gaan zo vertrekken. Dikke knuffels daar!
  9. Wil Non de geus:
    Goedereis ik heb genoten 🙏
  10. Martin en Tamara:
    7 januari 2023
    Leuk om te horen, dank je wel!
  11. BenAnt:
    7 januari 2023
    Alsof we erbij waren afentoe ! 😂. Hele goede veilige reis terug naar jullie eigen fijne huis ! Het mooiste van een vakantie ....heelhuids weer thuis te komen met alles terug te zien als achtergelaten ! Toi , toi , toi!