Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 8: Shoppen en Zwemparadijs Elypso

4 januari 2023 - Bayerisch Eisenstein, Duitsland

Vandaag kunnen we opnieuw lekker uitslapen, en rond half tien zitten we aan het ontbijt en spreken we de plannen voor de dag door. Rob wil even schoenen halen in Deggendorf. Vervolgens splitsen we op en gaan 'de mannen' richting de MediaMarkt terwijl 'de vrouwen' elders gaan shoppen. Als we dan helemaal klaar zijn, rijden we naar het zwembad waar we eerder ook al zijn geweest. Prima plan!

Rond een uurtje of 11 vertrekken we richting Deggendorf, waar we bij de Aldi naast de schoenenwinkel parkeren, waar zelfs laadpalen zijn! Dat parkeren was nog even spannend, want terwijl Liesbeth rechtsaf slaat om in mijn beleving een invalidenplek in te rijden, rijd ik achter haar langs naar de laadplek. Het blijkt echter geen invalidenparkeerplaats te zijn, en ze zet haar auto weer in zijn achteruit. Daar had ik even niet op gerekend, want ik reed net achter haar langs! Een snelle klap op de toeter en een iets nauwere bocht door het perkje weten te voorkomen dat we hier met schade staan.

030123 01

Als we klaar zijn in de schoenenwinkel, lopen wij richting de MediaMarkt terwijl de dames het centrum inrijden. Eenmaal in de MediaMarkt speelt Niels zijn eigen spelletje terwijl wij rustig rondkijken. Zo wordt de Playstation op Nederlands gezet en klinkt er uit allerlei Bluetooth speakers en tv's het "Duitse les"-liedje van Bassie en Adriaan. Best grappig om zo'n MediaMarkt-mannetje nerveus heen en weer te zien lopen om overal die muziekjes uit te drukken.

030123 02030123 03030123 04

Als we uitgespeeld zijn, lopen we naar een speelgoedwinkel, waar we ineens de damesclub tegenkomen! Vanaf daar trekken we samen op en we lunchen gezamelijk wat bij de Subway voordat we de auto's weer opzoeken en richting zwemparadijs Elypso rijden.

030123 05030123 06

Het blijkt nog drukker dan vorige week en we moeten zelfs in de rij staan om binnen te komen. Ik zet mijn coolste gezicht op en laat niet merken wat voor pleurishekel ik aan zulke drukte heb. Tien minuten rondrijden voor een parkeerplekje, in de rij moeten staan om binnen te komen, tien minuten wachten voor een veel te krap pashokje, dan een half uur zoeken naar een bedje om je zooi bij te leggen... Man, man, man.

030123 07

Als we dan de hele bende eindelijk ergens hebben liggen, is het in het zwembad zelf wel redelijk te doen. We doen een rondje buitenbad, stroomversnelling, drinken een cocktailtje in de zwembadbar en gooien buiten nog even met een balletje over. Wanneer we echter terug bij de bedjes komen, blijken we net op tijd te zijn voordat een of andere Duitser mijn vrouw probeert te annexeren. En nog zo'n vieze met zo'n ringbaardje ook! "Hoi, ik ben Fritz" *Blik gaat over haar handen* "O, je bent getrouwd..." en dan gewoon blijven zitten ook! Zodra we echter met geïrriteerde blik komen aanlopen, weet hij niet hoe snel hij weg moet komen.

Wanneer we even later bij de zwembadbar in de rij staan en Tamara vast aan een tafeltje zit, probeert hij het weer. Goed, vriend... Dan maar een strafkaart. Ik zal niet te veel uitwijden, maar ik denk dat de speurhonden zijn menselijke resten inmiddels wel ergens rondom het zwembad gevonden hebben. Het is in ieder geval wel klaar voor de rest van de avond.

Na nog een rondje te hebben gedaan, is het tijd voor het avondeten, waar we door een of andere Helga worden geholpen die waarschijnlijk haar opvoeding in een of ander Oostblokland heeft genoten. Gelukkig waren we al geïrriteerd, dus we weten haar vrij snel terug op haar plek te zetten en netjes de dingen op te laten scheppen die we willen hebben. Nou ja, zonder de chickenburgers dan, want die waren "Aus!" Dat probeerde ze ook over de penne te zeggen, maar dat drukken we snel de kop in. "Ein penne bolognese, bitte." "Spaghetti." "Nein, penne." "Haben wir nicht." "Steht doch echt auf die karte." "Spaghetti." "PENNE BOLOGNESE" (met boze ogen). Resultaat: een prima bord penne bolognese. Was dat nou zo moeilijk?

Inmiddels is het al negen uur geweest, dus we gaan nog even het bubbelbad in en taaien dan rustig af naar het huisje, waar we nog even een lekker drankje doen met een kaasplankje, onder het genot van een spelletje Kakkerlakkensalade... Of andersom ;-)

030123 08030123 09030123 10

1. Judith:
    4 januari 2023
    😂😂😂😂😂 wat maken jullie toch weer allemaal mee. Moest er weer smakelijk om lachen hahaha. Fijn he al die drukte. Grrrrrr
    Ik heb er ook zo’n hekel aan. En gelijk dat je Fritz even alle hoeken van het zwembad hebt laten zien. 🤣🤣 ik denk dat je Tamara aan je vast moet plakken haha. Maar het was een fijn
    Zwemdagje.
    Leuk he in de media markt overal muziek laten klinken doen wij ook altijd 🤪.
    Veel plezier vandaag 🤗🤗
  2. Martin en Tamara:
    4 januari 2023
    Haha ja mijn vrouw wordt door geen Duitser geannexeerd hoor ;-) Jullie ook veel plezier!
  3. BenAnt:
    4 januari 2023
    Hoihoi , gelukkig dat je die engerd op tijd hebt kunnen uitschakelen en Tamara gered hebt van een "ontvoering" . Pfff dat sommige lui dat toch niet kunnen laten en niet weten hoe zich te gedragen.
    Lekker bij elkaar blijven en dat soort gelijk "wegwerken" . Heb nog veel plezier samen zonder in/opdringers. Groet vanuit een zonnig / geliefd Estepona ! 😘😘👍👊👋
  4. Fam. Bartels:
    4 januari 2023
    Wat maken jullie evengoed toch nog spannende dingen mee doe wel voorzichtig en kom heel huids weer terug 🚘🤫😄
  5. Martin en Tamara:
    5 januari 2023