Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 6: Nieuwjaarsdag

2 januari 2023 - Langdorf, Duitsland

Nieuwjaarsdag! Na gisteren een goed moment om lekker uit te slapen. Daar maken we dan ook gretig gebruik van, en rond half twaalf komt Tamara toch maar even vragen of ik niet uit bed zou komen. Nou, goed dan...

Gelukkig ben ik niet de enige die nog niet op was, en het is al snel een uurtje of één voordat we aan het ontbijt zitten. Het is tenslotte toch vakantie, nietwaar?

Na het ontbijt gaat iedereen weer terug in de relaxmodus. Puzzeltje, boekje, tv'tje... Helemaal prima om je roes uit te zitten. Na gisteren is de verzameling fruitflesjes namelijk ook weer gegroeid.

010123 01010123 02010123 03

Om het niks doen een beetje goed te maken, kiezen we er uiteindelijk toch voor even een rondje in het park te gaan lopen. Liesbeth blijft thuis en maakt een heerlijke warme chocomel en glühwein voor wanneer we weer terugkomen. Ondertussen rijdt Lars ons nog even rond door het dorp om te laten zien waar ze in het verleden allemaal al eens gelogeerd hebben. Niels moet voor straf op een stoeltje in de kofferbak ;-) Je merkt duidelijk dat dit dorp ooit best wel populair is geweest en veel potentie had, maar helaas is alles de laatste jaren best wel in verval geraakt. Een groot vakantiepark is alweer gesloten, busreizen zijn er nauwelijks nog en het dorp is nagenoeg uitgestorven. Jammer, want als hier sneeuw ligt, is hier zeker genoeg te doen en de mensen zijn over het algemeen heel hartelijk.

010123 04010123 05010123 06

Eenmaal terug in het huisje laten we ons de chocomel en glühwein goed smaken en doen we een spelletje Outsmarted, een soort Triviant waarbij je de vragen op je mobiele telefoon krijgt. Een groot voordeel, want zo heb je nooit last van verouderde vragen en ben je altijd actueel. Je kan zelfs per speler een kinderstand instellen voor makkelijkere vragen, maar we zetten Niels maar op de stand voor volwassenen, en hij weet zowaar nog te winnen ook!

010123 07010123 08

Inmiddels loopt het tegen zevenen en is het tijd om de kaasfondue aan te zetten. Het pannetje kan prima op het gourmetstel, en zo kunnen we het overgebleven vlees van gisteren mooi opmaken in de pannetjes eronder. Slim bedacht, toch? Credits voor Lars!

010123 09

De rest van de avond brengen we weer lekker ontspannen door. We verhuizen de tv naar de serre, waar we onder het genot van een fruitdrankje Bert Visscher kijken, terwijl de dames aan het puzzelen zijn. Eén voor één gaat iedereen langzaam naar boven, en rond een uurtje of één gaat het licht uit en maken we ons weer op voor een volgende dag.

010123 10

1. Judith:
    2 januari 2023
    Aaah gezellig een lekker chille dag. Na ons vroege opstaan op Nieuwjaarsdag heb ik s’middags wel even een uiltje geknapt 😂 dat vroege opstaan hakt er wel in. (Ook ik houd niet van vroege diensten 😂😂).
    Hier is helaas best wel weer warm. Maar we kunnen nog steeds lekker skiën 🎿. Veel plezier vandaag
  2. Martin en Tamara:
    3 januari 2023
    Haha dat geloof ik. Kan ook niet gezond zijn voor een mens ;-) Hier is er weinig hoop op nog kunnen skiën aankomende week, maar we vinden wel andere dingen om te doen! Jullie ook veel plezier!!
  3. BenAnt:
    2 januari 2023
    Nou dat kun je dus geen enerverende dag noemen . Jullie lijken wel een stel "oude" mensen ! Wij zijn om ca. 4 uur gaan borrelen bij la Mar a/d boulevard in Marbella (vast bekend bij jullie ) . Daarna er heerlijk gegeten en om 22.30 uur weer thuis.
    Maar.....zo'n la, la , dagje is natuurlijk ook heerlijk geweest. Nu maar weer in de actie-modus , want de blog moet wel spannend blijven natuurlijk. Veel plezier daar en we wachten in spanning af op de volgende blog. Tjuus ! Hou doe ! 💋👋🙋‍♂️🙋‍♀️💋
  4. Martin en Tamara:
    3 januari 2023
    Haha die staat net online! ;-) Groetjes daar!
  5. Fam. Bartels:
    2 januari 2023
    Jammer dater nog steeds geen sneeuw ligt, ik zou wel eens actie foto’s willen zien ⛷⛷ha ha maar dit is ook leuk nog een gelukkig nieuwjaar en tot het volgende verhaal 🍷🥂🍻
  6. Martin en Tamara:
    3 januari 2023
    Ja, het lijkt er helaas niet op dat die actiefoto's nog gaan komen deze week, maar we blijven het elke dag checken! Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!