Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 5: Oudjaarsdag en Tamara’s eerste keer skiën

1 januari 2023 - Bodenmais, Duitsland

Oudjaarsdag in Bischofsmais, het is weer eens wat anders! Vandaag deelt de groep zich een beetje op. Rob en ik blijven in het huisje om nog een beetje op te ruimen, boodschappen te doen en oliebollen te bakken, terwijl de rest al rond een uurtje of acht richting Oostenrijk trekt om de piste te bekijken. Ik kus Tamara gedag en draai me nog een keertje om. De dag wordt mij al lang genoeg!

311222 01

Rond een uurtje of negen kom ik ook maar uit bed, en wanneer ik opgefrist en wel beneden kom, is Rob al druk bezig om wat verder op te ruimen. Lekker bezig, Rob!

Ik neem even snel een shake en rond 10:15 rijden we richting de Lidl om boodschappen te doen. De winkels sluiten hier vandaag al om 14:00, dus je moet op tijd zijn.

Eenmaal terug in het huisje lezen we even de updates vanaf de piste, waar het erg gezellig schijnt te zijn en waar Tamara zojuist haar eerste afdaling succesvol heeft voltooid. Fijn om te lezen dat het goed gaat! Wij beginnen ondertussen met het beslag voor de oliebollen.

311222 02311222 03

Tot onze eigen verbazing hebben we beslag dat niet hoeft te rijzen, dus we zijn heel benieuwd hoe dat gaat worden. Gelukkig weten we in het huisje wel een mixer te vinden, en al snel gaan we aan de (be)slag! We maken naturel oliebollen, oliebollen met krenten, oliebollen met kaas en oliebollen met spek. Die laatste twee zijn voor mij ook nieuw, dus ik ben benieuwd! O ja, en we hebben er ook een paar appelbeignets bij. Met de Top 2000 op de achtergrond gaat dit helemaal goedkomen!

311222 04311222 05311222 06

311222 07311222 08311222 09

Terwijl de 'groepen' elkaar over en weer op de hoogte houden, gaat het bakken gestaag verder. Wanneer we tegen het einde lopen, wordt het wel tijd voor wat welverdiende ontspanning, dus we laten de sauna aanzetten. Rob gaat nog even door met het bakken van de laatste appelbeignets en het klaarzetten van de gourmetspullen voor vanavond, terwijl ik de sauna test. Boekje erbij, muziekje, opgietgeurtjes... Tot over een paar uur! Joe!

311222 10

Die kan zo in de brochure, toch?

Bij Club Piste zijn de dames iets eerder klaar dan de heren, en wordt er daar gestart met een spelletje Konijnenhokken, waarbij de score professioneel wordt bijgehouden op een servetje. Je bent een ervaren spelletjesspeler of niet ;-) Op het moment dat Iris net de winst heeft binnengesleept, komen ook de mannen terug en wordt er begonnen aan de terugweg.

311222 11311222 12311222 13311222 14311222 15

Op dat moment zetten Rob en ik op ons gemak de oliebollen klaar en maken we een heerlijke pan glühwein, waar we de rest bij terugkomst mee verrassen.

311222 16311222 17311222 18

Ziet dat er niet romantisch uit?

Als iedereen vervolgens een beetje omgekleed is, worden er nog even wat oliebollen weggebracht en beginnen we aan een heerlijk avondje gourmetten. Qua tv is er deze avond weinig te vinden waar we echt warm voor lopen, maar rond 21:45 moet er natuurlijk wel naar de Masked Singer worden gekeken, waarvan Tamara en ik de opnames hebben bijgewoond. Het spelletje 'Spot Jezelf' levert echter weinig punten op, want we komen slechts twee keer zeer vaag in beeld. Desalniettemin is het natuurlijk wel leuk om terug te zien hoe die hele opnameavond uiteindelijk is gemonteerd tot een programma van twee uur.

311222 19311222 20311222 21

Om middernacht wordt er natuurlijk geproost en dan is het langverwachte moment daar en gaan we zien hoe al die grote potten vuurwerk er in afgestoken vorm uitzien. Lang verhaal kort: de ene pot is nog mooier dan de andere, de knallen weerkaatsen hier prachtig tussen de bergen, we zijn pas rond half twee 's nachts klaar en al die tijd staan de buren buiten om te genieten van het spektakel. Onder luid applaus wordt de laatste pot aangestoken, en wanneer alles weer opgeruimd is, kijken we nog even het laatste stuk van de Masked Singer af.

311222 22311222 23311222 24311222 25311222 26311222 27

Al met al was het een zeer geslaagde oudjaarsdag. Nu lekker naar bed en morgen rustig uitslapen en een dagje relaxen. Op een mooi 2023!

1. Carla:
    Lekker bezig dagje ☺️
    Ziet er gezellig uit, wij hebben van de mosselen genoten en ook hier was er heel veel vuurwerk dit jaar 😎
    Voor jullie allemaal een heel gezond en gelukkig nieuwjaar 🥂🍾 🥳
    Dikke knuffel van ons 😘😘
  2. Martin en Tamara:
    Oeh lekker!! Dikke knuffel terug! 😁😘
  3. Fam. Bartels:
    1 januari 2023
    Wat leuk om dit allemaal zo mee te mogen maken wij zien het voor ons hoe het gaat verder wensen we jullie alle goeds voor het nieuwe jaar, dat al jullie wensen uit mogen komen dikke knuffel van ons ⛷🍷🥂🍾
  4. Martin en Tamara:
    1 januari 2023
    Dank jullie wel, voor jullie ook!
  5. Judith:
    1 januari 2023
    Dat was een gezellig dagje met oliebollen bakken. En super Tamara je 1e x op de skies.
    Wij hadden hier in het centrum een laar oliebollen gekocht. Maar dat was een aanfluiting veel te licht, kortom niet te bikken. Jammer. Wij hadden ook gezellig gegourmet en hadden BVN op staan de Nederlandse wereld zender. En daar werden de toppers uitgezonden dus dat was wel gezellig. En om 24:00 het vuurwerk vd aldi afgestoken en dat was weer leuk. Daarna gauw ons bed in want wij gaan op Nieuwjaarsdag dus altijd wel skiën daar er dan geen kip op de piste is om 8:00. En zo geschiedde 6:30 de wekker 😱 en om half 8 op de naar de piste en idd wat heeeeerlijk rustig. Dan vanmiddag maar ff een powernap 😉. Nou alsnog een gelukkig en gezond 2023 voor jullie allemaal. Enne de masked singer aflevering ga ik nog ff op mn gemak kijken. Doeiiiiiiii
  6. Martin en Tamara:
    1 januari 2023
    Och Jezus, het is maar waar je zin in hebt 🤣🙈🙈 Hopelijk wel leuk gehad vandaag! Hier lekker een relaxed dagje niksen vandaag, ook weleens fijn 😁
  7. BenAnt:
    2 januari 2023
    HAPPY NEW YEAR ALLEMAAL DAAR !
    Jullie hebben het weer gered en de sprong naar 2023 is gelukt ! Nu maar gauw verder met het invullen van de komende 365 dagen !
    Veel plezier nog samen . Groet van uit een beetje bewolkt Estepona op de 2e Januari . 😘😋👋🙋‍♂️🙋‍♀️
  8. Martin en Tamara:
    3 januari 2023
    Dank jullie wel! Jullie ook weer een schitterend jaar gewenst!!!