Met de Bartelsjes in Bischofsmais – Dag 2: Boodschappen, fruit en spelletjes

28 december 2022 - Bischofsmais, Duitsland

Na de lange reis van gisteren slapen we vandaag lekker uit. Rond een uurtje of negen maken we ons klaar en rond 09:30 lopen we naar het appartement van de Bartelsjes, waar we in een paar minuten tijd een lekkere ontbijttafel dekken.

281222 02

Het uitzicht vanaf het balkon hier is trouwens prima, al was het natuurlijk nog mooier geweest als er sneeuw lag. De bedoeling was wel om ook nog een paar dagen te gaan skiën, dus we gaan kijken of er 'in de buurt' nog redelijke alternatieven te vinden zijn. En zo niet, dan maken we het op een andere manier wel gezellig!

281222 01

Na het ontbijt rijden we in 20 minuutjes naar het dorpje Zwiesel verderop, waar we nog even wat boodschappen (en vooral drank) inslaan in de plaatselijke supermarkt. Vervolgens rijden we door naar een wintersportwinkel in de buurt voor wat spulletjes voor Lars, en dat duurt iets langer dan verwacht. De winkel blijkt alleen op afspraak open te zijn, maar een snel belletje brengt uitkomst. Gelukkig, we kunnen terecht! De eigenaar is zeer vriendelijk en helpt ons heel goed, maar het is wel een warhoofd eersteklas. Er komt ondertussen nog een andere vrouw binnenlopen en hij helpt iedereen door elkaar heen, schrijft de bonnetjes met de hand, moet naar achteren lopen voor een tasje, kan alleen cash aannemen (of op rekening) moet vervolgens weer naar achteren lopen voor wisselgeld... Hij is heel aardig, maar een cursus efficiëntie zou hem goeddoen ;-)

281222 05 281222 06 281222 07

Inmiddels is het al 15:30 voordat we een keer klaar zijn, dus spoedberaad voor een plan de campagne. Willen we hier in de buurt wat eten? Doen we hapjes in het appartement en dan een laat diner? Uiteindelijk kiezen we voor een vroeg diner in het appartement en dan vanavond hapjes. Prima! Dan moeten we alleen nog wel even langs de Lidl voor wat laatste boodschappen, want we hadden nog niet genoeg. Gezien de tijd, bezoeken wij die Lidl samen met Iris, zodat Rob en Liesbeth vast naar het appartement kunnen om met het koken te beginnen.

Wanneer ook wij daar rond 16:15 aankomen, ruimen we de tas uit, proeven we wat van het gezonde fruit (lees: schnapps) en is Lars al druk bezig de ouderwetse houtkachel op te stoken. Het is een dichte kachel waar grote blokken hout in gaan, en aan de achterkant zit een stenen muurtje dat heerlijk warm wordt als je daar met je rug tegenaan zit. Wat een vernuftig systeem!

281222 08

Het avondmaal is niet veel later klaar en bestaat vandaag uit gnocchi met provencaalse rollade en paddenstoelen, en we laten het ons goed smaken!

281222 09

Van eten word je altijd een beetje moe, dus we chillen even een uurtje voordat we met de spelletjes beginnen!

281222 03 281222 04

We starten met een paar rondjes Cameloot en gaan vervolgens over op Ski D'Alpine, een heus spel over een skipiste waarbij ook het drinken van een borreltje een bescheiden rol speelt. Nu zijn wij daar normaal natuurlijk niet zo van, maar we offeren ons maar op ;-)

281222 10 281222 11

Rob speelt niet mee, maar biedt wel aan een lekker borrelplankje te maken. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen, en terwijl wij onder het genoeg van nog een borreltje de piste op het speelbord af sjeezen, wordt er dus een heerlijke plank met hapjes gemaakt.

281222 12

Na nog een spelletje ‘5 seconds’ en ‘Keer op Keer’ besluiten we rond 23:00 een eind te breien aan de gezelligheid. Normaal slapen we nooit zo vroeg, maar morgen moeten we vroeg op om vuurwerk te halen. Als je te laat komt, is het goeie spul namelijk al weg, en daarvoor gaan we natuurlijk niet naar Duitsland! Ik zie nu al op tegen de wekker, maar het is voor een goed doel… Welterusten voor nu, en tot vannacht! ;-)

1. Judith:
    29 december 2022
    😂😂😂 die ontbijt tafel ziet er niet anders uit dan bij ons met de hagelslag en vlokken en jam. Jammer dat het niet wit is. Toen wij hier aan kwamen (in Ehrwald) was alles wit maar binnen 2dgn was alles in het weg geregend. Zo jammer. Is het hooggelegen waar jullie zitten?
    Wij gaan vanavond avond skiën ⛷️. Ben benieuwd. Veel plezier vandaag 🤗
  2. Martin en Tamara:
    29 december 2022
    Het valt mee, Bischofsmais ligt wel op een berg, maar niet superhoog. Maar in 18 jaar is dit pas de tweede keer dat hier geen sneeuw ligt rond deze tijd. We hebben wel een tip gekregen voor een goede piste op een kleine 2 uur rijden, dus waarschijnlijk gaan we daar van de week even kijken!
  3. Fam. Bartels:
    29 december 2022
    Ziet er allemaal leuk en goed uit , zonder sneeuw en toch veel plezier groetjes allemaal
  4. Martin en Tamara:
    30 december 2022
    Dank jullie wel, groetjes terug!
  5. BenAnt:
    Proberen jullie niet zoveel te zuipen ? Have fun ! 😘😘
  6. Martin en Tamara:
    30 december 2022
    Haha we hebben het geprobeerd en... mislukt 😜🤣
  7. BenAnt:
    SALUD ! 🍻🍷🍾🥂☕🍸🍹🍺🥤😋😋😋😋