Martin en Tamara in Kroatië – Dag 4: Nationaal Park Krka
24 mei 2024 - Krka Np, Kroatië
Na gisteren lekker uitgeslapen te hebben, gaat vandaag de wekker weer om 07.30. We lezen de reacties op ons verslag, frissen ons op, kleden ons aan en doen de laatste spullen in de koffers, die we meteen meenemen naar beneden en in de auto leggen voordat we gaan ontbijten. Hier nog even een impressie van het prima buffet:
Nadat we uitgecheckt hebben, rijden we volgens planning rond 09.00 weg richting nationaal park Krka. Dit ligt op de route naar ons volgende hotel en we hebben er vandaag een prima weertje bij!
Als we om iets na tienen aankomen, zien we al snel dat het een heel ander type park is dan Plitvice. Je parkeert hier gratis en een bus brengt je naar de ingang van het echte park. Daar is het eigenlijk 1 standaardroute die je kunt lopen, dus verdwalen is hier lastig.
De route gaat over mooie houten paadjes die op een soort paaltjes zijn aangelegd. Je loopt onder bomen door, over het water heen en hier en daar kom je langs een waterval of een meertje met prachtig helder water. Niet zulke grote watervallen als Plitvice, maar zeker ook erg mooi, plus je kunt hier gewoon normaal lopen. Het is niet zo achterlijk druk en het park is veel beter op de drukte ingesteld. Aan het eind van de route komen we op een soort plein waar veel meer horeca te vinden is dan in Plitvice, en genoeg zitplekken voor iedereen!
Wij besluiten eerst de bus terug omhoog te nemen en daar even een hotdog te nuttigen voordat we in de auto stappen naar ons volgende hotel: Het TUI Blue Adriatic Beach Resort! Dit is een hotel voor alleen volwassenen met onder andere een eigen privéstrand en alles zit bij de prijs in, inclusief cocktails! Hier gaan we de laatste week van de vakantie nog even heerlijk relaxen.
We checken in, vernemen dat het parkeren hier wel 8 euro per dag kost (wat we vreemd vinden voor een all-inhotel, maar goed) en lopen met onze koffers richting onze kamer. Die blijkt gelukkig een stuk groter dan in ons vorige hotel, dus hier kunnen we prima een weekje bivakkeren.
We pakken onze koffers uit, downloaden de app en doen eerst even een rondje door het hotel. Dit is natuurlijk wel de toerist ten top, maar als je zo'n TUI hotel boekt krijg je meteen een “persoonlijke reisleidster” op de app bij wie je met al je vragen terecht kunt en die ook elke 2 dagen appt met allerlei tips, en in het hotel worden dagelijks allerlei activiteiten georganiseerd die je dan weer op de app kunt vinden.
Voor nu doen we gewoon eerst zelf een rondje, waarbij we beginnen met een eerste "gratis" pina colada en ijsthee. Vervolgens lopen we richting het zwembad en langs het strand, wat er allemaal helemaal prima uitziet! Het enige nadeel zijn de trappen terug omhoog, maar als we eenmaal weer boven zijn, zijn we het erover eens dat we hier voor de komende dagen wel prima zitten!
We lopen terug naar de kamer, waar we nog even lekker wat relaxen en aan het verslag schrijven voordat we rond 19.00 terug naar beneden gaan voor het diner. Ze hebben hier een groot buffetrestaurant met elke dag een ander thema. Wat het thema van vandaag precies is, kunnen we echter niet ontdekken, maar desalniettemin is er keus genoeg en smaakt het ons prima. Onder het genot van een cocktailtje kijken we tijdens het diner naar hoe de zon ondergaat.
Na het diner gaan we lekker naar boven en relaxen we wat op de kamer. Vanavond gaan we mooi op tijd slapen en morgen hebben we een relaxdagje op de planning. Het wordt 26 graden en lekker zonnig, dus prima weer om dat privéstrand eens uit te proberen. We zijn tenslotte op vakantie! ;-)
































Leuk hotel zo aan zee, heerlijk genieten van relax weekje met een zonnetje. Hier zijn we weer de grond in geregend vandaag 😂😂
Ikke morgen de koffers inpakken voor Oostenrijk maar t zal wel wat lange broeken worden als ik naar t weerbericht kijk 😭😭.
Nou ja 1 ding onze hond maakt het niet uit dat regent die zwemt het liefst de hele dag 😂🤪.
Truste en lekker chillen morgen. 🤗🤗
Wij gaan deze zomer een cruise maken vanaf Italië en komen in Kroatië in Dubrovnik en Zadar. In Zadar willen wij voor 1 dag een auto huren om naar Krka te gaan, omdat wij dat park nog niet gezien hebben in Kroatië! Plitvice zijn wij 3 jaar geleden geweest en die vonden wij ook erg druk 😅 Zo te lezen is Krka dus een mooi park om heen te gaan!
Ik wist niet dat Kroatië zo prachtig mooi is. Dat er mooie watervallen zijn wist ik wel. Maar ook de overige natuur is de moeite waard. Ik geniet lekker met jullie mee zo. Liefs vanuit de Middenweg!