Martin en Tamara in Kroatië – Dag 4: Nationaal Park Krka

24 mei 2024 - Krka Np, Kroatië

Na gisteren lekker uitgeslapen te hebben, gaat vandaag de wekker weer om 07.30. We lezen de reacties op ons verslag, frissen ons op, kleden ons aan en doen de laatste spullen in de koffers, die we meteen meenemen naar beneden en in de auto leggen voordat we gaan ontbijten. Hier nog even een impressie van het prima buffet:

240524 01

Nadat we uitgecheckt hebben, rijden we volgens planning rond 09.00 weg richting nationaal park Krka. Dit ligt op de route naar ons volgende hotel en we hebben er vandaag een prima weertje bij!

240524 02

Als we om iets na tienen aankomen, zien we al snel dat het een heel ander type park is dan Plitvice. Je parkeert hier gratis en een bus brengt je naar de ingang van het echte park. Daar is het eigenlijk 1 standaardroute die je kunt lopen, dus verdwalen is hier lastig.

240524 03240524 04240524 05

De route gaat over mooie houten paadjes die op een soort paaltjes zijn aangelegd. Je loopt onder bomen door, over het water heen en hier en daar kom je langs een waterval of een meertje met prachtig helder water. Niet zulke grote watervallen als Plitvice, maar zeker ook erg mooi, plus je kunt hier gewoon normaal lopen. Het is niet zo achterlijk druk en het park is veel beter op de drukte ingesteld. Aan het eind van de route komen we op een soort plein waar veel meer horeca te vinden is dan in Plitvice, en genoeg zitplekken voor iedereen!

240524 06240524 07240524 08240524 09240524 10240524 11240524 12240524 13240524 14240524 15240524 16240524 17240524 18240524 19240524 20

Wij besluiten eerst de bus terug omhoog te nemen en daar even een hotdog te nuttigen voordat we in de auto stappen naar ons volgende hotel: Het TUI Blue Adriatic Beach Resort! Dit is een hotel voor alleen volwassenen met onder andere een eigen privéstrand en alles zit bij de prijs in, inclusief cocktails! Hier gaan we de laatste week van de vakantie nog even heerlijk relaxen.

240524 21

We checken in, vernemen dat het parkeren hier wel 8 euro per dag kost (wat we vreemd vinden voor een all-inhotel, maar goed) en lopen met onze koffers richting onze kamer. Die blijkt gelukkig een stuk groter dan in ons vorige hotel, dus hier kunnen we prima een weekje bivakkeren.

240524 22240524 23

We pakken onze koffers uit, downloaden de app en doen eerst even een rondje door het hotel. Dit is natuurlijk wel de toerist ten top, maar als je zo'n TUI hotel boekt krijg je meteen een “persoonlijke reisleidster” op de app bij wie je met al je vragen terecht kunt en die ook elke 2 dagen appt met allerlei tips, en in het hotel worden dagelijks allerlei activiteiten georganiseerd die je dan weer op de app kunt vinden.

Voor nu doen we gewoon eerst zelf een rondje, waarbij we beginnen met een eerste "gratis" pina colada en ijsthee. Vervolgens lopen we richting het zwembad en langs het strand, wat er allemaal helemaal prima uitziet! Het enige nadeel zijn de trappen terug omhoog, maar als we eenmaal weer boven zijn, zijn we het erover eens dat we hier voor de komende dagen wel prima zitten!

240524 24240524 25240524 26

We lopen terug naar de kamer, waar we nog even lekker wat relaxen en aan het verslag schrijven voordat we rond 19.00 terug naar beneden gaan voor het diner. Ze hebben hier een groot buffetrestaurant met elke dag een ander thema. Wat het thema van vandaag precies is, kunnen we echter niet ontdekken, maar desalniettemin is er keus genoeg en smaakt het ons prima. Onder het genot van een cocktailtje kijken we tijdens het diner naar hoe de zon ondergaat.

240524 27240524 28240524 29240524 30240524 31

Na het diner gaan we lekker naar boven en relaxen we wat op de kamer. Vanavond gaan we mooi op tijd slapen en morgen hebben we een relaxdagje op de planning. Het wordt 26 graden en lekker zonnig, dus prima weer om dat privéstrand eens uit te proberen. We zijn tenslotte op vakantie! ;-)

Foto’s

6 Reacties

  1. Judith:
    24 mei 2024
    Wat een mooi park zeg. Wist niet dat er zo’n mooie natuur was in Kroatië. Echt prachtig.
    Leuk hotel zo aan zee, heerlijk genieten van relax weekje met een zonnetje. Hier zijn we weer de grond in geregend vandaag 😂😂
    Ikke morgen de koffers inpakken voor Oostenrijk maar t zal wel wat lange broeken worden als ik naar t weerbericht kijk 😭😭.
    Nou ja 1 ding onze hond maakt het niet uit dat regent die zwemt het liefst de hele dag 😂🤪.
    Truste en lekker chillen morgen. 🤗🤗
  2. Martin en Tamara:
    24 mei 2024
    Lekker man, jullie ook een hele fijne vakantie! Geniet ervan!!!
  3. Manuela Schut:
    24 mei 2024
    Wat leuk, Martin en Tamara!

    Wij gaan deze zomer een cruise maken vanaf Italië en komen in Kroatië in Dubrovnik en Zadar. In Zadar willen wij voor 1 dag een auto huren om naar Krka te gaan, omdat wij dat park nog niet gezien hebben in Kroatië! Plitvice zijn wij 3 jaar geleden geweest en die vonden wij ook erg druk 😅 Zo te lezen is Krka dus een mooi park om heen te gaan!
  4. Martin en Tamara:
    24 mei 2024
    Oh wat tof!!! Ja Krka is ook zeker heel mooi om te zien! Je hebt er niet zo lang nodig, ik denk dat wij met een uurtje of 2,5-3 daar wel klaar waren, maar dat is natuurlijk perfect als je maar een dagje hebt!
  5. Ingrid:
    26 mei 2024
    Wat een mooie en lieve foto's! Wie heeft de foto van de kus gemaakt? Wat een knap stel zijn jullie toch!
    Ik wist niet dat Kroatië zo prachtig mooi is. Dat er mooie watervallen zijn wist ik wel. Maar ook de overige natuur is de moeite waard. Ik geniet lekker met jullie mee zo. Liefs vanuit de Middenweg!
  6. Martin en Tamara:
    26 mei 2024
    Leuk om te horen, dank je wel! En die heeft Tamara zelf gemaakt! Wat een fotograaf he? 😜😁