Martin en Tamara in Dubai - Dag 8: Speedboattour, IMG World of Wonders, Global Village

26 maart 2025 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Nieuwe dag, nieuwe kansen! Deze ochtend hebben we de speedboattour geboekt die maandag niet door kon gaan, dus we staan op tijd op (althans, ik vind 08:00 best wel op tijd) om aan het ontbijt te gaan. Doet u mij maar 2 eggs benedict met zalm!

260325 01

Na het ontbijt rijden we naar de Marina Mall, waarvandaan we weer richting de boulevard lopen. Onderweg komen we een wel heel futuristische auto tegen. In de haven aangekomen, melden we ons bij de firma XClusive, waar we inchecken en vervolgens om 10:50 worden opgeroepen om aan boord te gaan. Door de harde wind kunnen we niet om de Palm heen varen, maar we nemen een alternatieve route die even lang duurt, prima! We genieten de komende anderhalf uur van een prachtig uitzicht en een heerlijk zeewindje, en we komen zelfs nog even langs een van de privé-eilanden van de sjeik van Dubai, maar hij lijkt niet thuis te zijn.

260325 02 260325 03 260325 04 260325 05260325 06 260325 07 260325 08 260325 09

Als we terug zijn, lopen we weer naar de Mall en we delen voor nog geen 20 euro een lunchbox en een drankje bij de KFC voordat we richting IMG Worlds of Adventure rijden, een indoor pretpark die bij onze stadspas in zit.

260325 10

Op de parkeerplaats zien we al dat het hier erg rustig is. We lopen richting de ingang, waar we bij de tassencontrole horen dat je hier geen flesjes water mee naar binnen mag nemen. Die gaan dus weer terug in de auto en dan kunnen we toch naar binnen.

260325 11

Het valt al snel op dat er hier meer horeca en winkeltjes zijn dan attracties, maar we laten ons graag verrassen! We komen eerst langs een spookhuis, maar die opent pas om 15:00. Dat is nog drie kwartier wachten, dus lopen we eerst maar door het dinosaurusgedeelte in, waar we een van de achtbanen doen. Op zich een leuke baan, vergelijkbaar met XPress in Walibi, maar dan met een iets andere layout.

260325 12

Vervolgens komen we in een Marvel-gebied. Vreemd, want die rechten zou je toch bij Disney verwachten, maar misschien is Dubai een uitzondering. We doen hier onder andere een achtbaan en een simulatorattractie.

260325 13

Inmiddels is het 15:00, dus lopen we weer terug naar het Haunted Hotel en het blijkt een soort spookhuis te zijn zoals ik ze vroeger in Walibi heb gebouwd. Erg mooi uitgevoerd, maar qua scares kunnen ze nog een hoop van ons leren. Het waarschuwingsbord daarentegen is dan wel weer heel duidelijk.

260325 14

Een klein stukje verderop ligt er in het dinosaurusgedeelte een soort Indiana Jones-achtige attractie waarbij je in safariwagens langs dinosaurussen gaat. Die pakken we ook maar even mee!

En dan blijkt dat we qua attracties eigenlijk het hele park wel zo'n beetje hebben gehad. Er is nog een Cartoon Network-gedeelte, maar dat is echt voor de kinderen, en er staan nog wat flatrides, maar verder niet veel boeiends meer.

Patricia en Sebastiaan hadden ons nog gevraagd of we vanavond mee wilden naar Global Village, een soort kruising tussen een pretpark, een tuin en een markt, dat hier vlak naast ligt. Het is pas 15:45, dus waarom ook niet? Het blijkt echter pas om 17:00 open te gaan, dus strijken we eerst nog maar ergens neer voor een lekkere frappe met vanille.

260325 15

Rond 16:15 gaan we dan toch maar terug naar de auto en weer een halte verder! Na een kleine tien minuutjes rijden komen we aan op de parkeerplaats, kopen we onze tickets en lopen we richting de ingang. Die ziet er al prachtig uit!

260325 16

Eenmaal binnen is het een schitterend geheel. Allerlei landen zijn in het klein nagemaakt en overal kun je winkelen en lokale streetfood kopen. Net als overal word je hier ook wel een beetje gek van alle verkopers die je aanspreken, maar na een vriendelijk "no, thank you" laten ze je vaak ook wel met rust. Uiteraard moeten we hier trouwens wel ook even zo’n lekkere kokosnoot proberen!

260325 17 260325 18

We lopen een rondje langs alle landen en rond een uurtje of zes hebben we alles wel een beetje gezien. We appen even met onze vakantievrienden en die geven aan dat ze hier pas rond half acht kunnen zijn. We vinden het leuk om een keer gezien te hebben, maar ook niet zo bijzonder dat we nog anderhalf uur willen wachten om dan nog een rondje te lopen tot 's avonds laat, dus we spreken af dat wij weer teruggaan naar het hotel en dat we morgenavond nog even met elkaar uit eten gaan.

Zo gezegd, zo gedaan en rond 18:30 komen we weer aan in ons hotel. We doen op de kamer een lange broek aan en lopen nog even snel naar de lounge voor een hapje en een drankje. Aangezien het gratis eten en drinken maar tot 19:00 is, vraagt onze conciërge of hij maar meteen twee drankjes zal brengen. Dat is nog eens meedenken! Met de bacardi is hij trouwens ook niet lullig.

260325 19 260325 20

We doen nog even wat spelletjes Beverbende en Uno en gaan dan rond 20:30 terug naar de kamer, waar we begroet worden door een lief olifantje, om het verslag te posten en te gaan slapen. Morgen wederom bijtijds op, want dan gaan we naar het waterpark Atlantis Aquaventure! 

260325 21 260325 22

Foto’s

12 Reacties

  1. Carla:
    26 maart 2025
    Het is wel super mooi allemaal daar hoor 🥰
    Wel veel hoge gebouwen maar wel gaaf.
  2. Martin en Tamara:
    26 maart 2025
    Ja, vooral in het moderne deel van Dubai heel veel wolkenkrabbers. Aparte wereld hoor!
  3. Liesbeth:
    26 maart 2025
    Nou, dat was dus een mooi dagje pretparken, wat dat betreft hebben jullie behoorlijk wat ervaring met pretparken waardoor je snel kan vergelijken.
    En wat zal het heerlijk op het water geweest zijn, prachtig weer,, zonnetje, zuchtje wind .... wat wil je nog meer.
    Wat zullen jullie lekker gekleurd zijn.
    Veel plezier morgen.
    Enne.....neem voor de zekerheid een extra zwembroek mee Martin.🤭😉😂😘
  4. Martin en Tamara:
    27 maart 2025
    Haha die extra zwembroek heb ik vandaag aan, dus hopelijk blijft deze heel! 😅😂🙈
  5. Denise:
    26 maart 2025
    Musk is daar dus ook goed vertegenwoordigd met zijn Tesla Cybertruck🙈🥲 kan ook niet anders met al die sjeiks daar. Leuke dag zo weer, lekker relaxed!😁
  6. Martin en Tamara:
    27 maart 2025
    Ja, wat een lelijke units he!
  7. Gerry:
    26 maart 2025
    Wat is het weer een Fantastische reis en zo leuk om jullie te volgen👍👍Maar jullie hebben al heel veel gezien en gedaan.
    Nog vele leuke dagen.😘😘
  8. Martin en Tamara:
    27 maart 2025
    Dank jullie wel, nog een paar daagjes te gaan! 🥰
  9. Marian Webbink:
    26 maart 2025
    Weer een topdag dus.
  10. Martin en Tamara:
    27 maart 2025
    Ja, we hebben weer heerlijk genoten!
  11. Judith:
    27 maart 2025
    Wat een hoge gebouwen, blij dat ik toch maar gewoon in m’n dorpje woon 🤣🤣. Wat een lelijk ding is dat toch die tesla wagen 🤮 echt dat mensen daar in willen rijden. Tis wel grappig dat de ‘attracties’ zo rustig zijn en eigenlijk niet heel veel voorstellen vergeleken met Amerika. Maar ach ook weer lekker dat je niet in de rij hoeft hahaha. Voor ons morgen (donderdag) de laatste dag. Vrijdag vliegen wij weer terug naar Nederland via New York. Veel plezier morgen
  12. Martin en Tamara:
    27 maart 2025
    Aaah goeie reis terug! Wij mogen nog tot maandag en dan zit het er ook weer op!