Martin en Tamara in Dubai - Dag 2: Warner Bros Movieworld Abu Dhabi en Sjeik Zayed-Moskee
20 maart 2025 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Om 07:45 gaat vandaag het wekkertje, na een nacht waarin we allebei als een roosje hebben geslapen. We kleden ons aan en lezen de reacties op het verslag van gisteren. Wat is dat weer leuk wakker worden!
Rond 08:30 lopen we naar het ontbijtbuffet, waar we van de vriendelijke gastvrouw een uitgebreide rondleiding krijgen. Aangezien ze echter zo zacht praat dat we beiden niet verstaan wat ze zegt, lopen we er daarna zelf nog maar eens langs om te kijken. Het is een gigantisch buffet en ze hebben van alles: van versgebakken ei in allerlei vormen tot naan met chutneys en pannenkoekjes met dadelstroop. Ze hebben zelfs een apart hoekje met varkensvlees, wat je amper kunt verkrijgen in moslimlanden.
We laten ons het ontbijt goed smaken en gaan dan naar de kamer om de tas voor vandaag in te pakken. Voor vanavond nemen we wat lange kleding mee, want we willen ook graag de moskee van Abu Dhabi bezoeken en daar zijn bepaalde kledingvoorschriften voor. Rond 09:30 stappen we vervolgens in de auto op weg naar Warner Bros Movieworld, waar we rond 11:00 aankomen. Onderweg zie je trouwens duidelijk dat het hier allemaal draait om groot, groter, grootst.
We parkeren onze auto en merken al snel op dat het niet druk is. Dat is mooi! Een vriendelijke meneer biedt ons een shuttleritje naar de ingang aan, waar we erachter komen dat dit een indoor park is! Wij in korte kleding, slippertjes, zonnebrand mee... Wat een giller!
Nou ja, we hebben de tickets al gekocht, dus we maken er gewoon het beste van! Dit park is makkelijk van opzet, dus we slaan direct rechtsaf en volgen gewoon het rondje. Onze eerste halte is Bedrock City, helemaal gethematiseerd naar de Flintstones! Hier staat een attractie met bootjes, die we maar meteen doen. Lekker in het zonnetje opdrogen zit er helaas niet in, maar de attractie zelf is wel erg mooi gemaakt! Iemand trouwens zin in een lekkere dinoburger?
Vervolgens stoppen we bij een korte hangende achtbaan, waarna we onze weg vervolgen naar Cartoon Square, waar we op de foto kunnen met Bugs Bunny, Tweety en Scooby Doo! Een nostalgisch gevoel bekruipt me, want de eerste 2 ken ik nog van toen ik nog in Six Flags Holland werkte. Die foto's moeten we dus zeker nemen, en Scooby Doen we er ook bij!
Van Scooby Doo is er zelfs een attractie waarbij ze onze hulp kunnen gebruiken om een heus mysterie op te lossen, zo vernemen we van Freddy. Wij zijn de beroerdsten niet, dus die hulp bieden we natuurlijk graag aan!
Een stukje verderop zijn wat Loony Toons losgeslagen en wordt onze hulp op prijs gesteld bij het schieten op de losgeslagen targets. A la Toy Story in Disneyland nemen we plaats met onze pistooltjes in de hand, en knallen maar!
Als we dat spektakel hebben gehad, lopen we al snel Gotham City in, ook weer een prachtig gethematiseerd gebied. Hier helpen we Batman met zijn jacht op de Joker, in een attractie die de stijl heeft van Hogwarts Castle in Universal. Wat zijn we vandaag toch goed bezig!
Eenmaal uitgevlogen, komen we aan bij een attractie waarbij we de ruimte in kunnen met Green Lantern. Geen idee wat we hier kunnen verwachten, maar daar komen we natuurlijk maar op één manier achter! Het blijkt een Soarin'-achtige attractie te zijn die erg mooi is uitgevoerd!
Na al dat helpen van die superhelden worden we wel wat hongerig, dus we gaan even zitten voor de lunch: voor mij een ravioli met asperge en amandel, en voor Tamara chicken tenders met friet.
Als de innerlijke mens weer tevreden is, lopen we nog even naar de laatste attractie, waarbij je a la Ratatouille en Symphonica achter een stel slechteriken aangaat, en dan hebben we het hele park alweer gehad. We hebben nergens echt hoeven wachten, want vanwege de Ramadan was het ontzettend rustig in het park. Kwam dat even mooi uit!
Dat betekent dus dat we nog genoeg tijd overhebben. We hadden sowieso de grote moskee nog op ons lijstje staan en we hadden ook een paleis gezien dat er wel leuk uitzag. We hoeven dat paleis niet helemaal in, maar een paar kiekjes van de buitenkant is natuurlijk wel leuk.
Na een klein halfuurtje rijden, komen we aan op de parkeerplaats van dat paleis, maar na een korte wandeling blijkt dat alles achter muren verstopt zit en je ook de buitenkant van het paleis niet kunt zien zonder eerst toegang te betalen. Zo interessant vinden we dat nou ook weer niet, dus al snel zitten we weer in de auto en rijden we richting de moskee.
Vanaf de snelweg zie je het reusachtige witte gebouw al liggen. Dat kan niet missen! Eenmaal geparkeerd, blijkt dat je er niet gewoon naartoe kunt lopen, maar dat je via een roltrap naar een soort ondergronds winkelcentrum moet waarna je dan helemaal onder de grond naar de moskee loopt. Daar kom je dan vervolgens weer boven. Erg omslachtig, maar commercieel gezien wel slim. Beneden vind je namelijk tal van winkeltjes met oosterse meuk en een keur aan restaurantjes, waaronder ook bekende namen als McDonalds, Burger King en Starbucks. Het moet natuurlijk wel een beetje leuk gemaakt worden, naar de kerk gaan ;-)
We laten het voor nu allemaal links liggen en halen eerst een kaartje. Het kost namelijk helemaal niets om de moskee te bezoeken, maar je moet wel een kaartje hebben, die je op weg naar de moskee zo'n keer of vier moet laten zien. Joost mag weten waarvoor, maar het zal wel... We lopen via de rolbanden ondergronds naar de moskee en gaan daar weer naar boven, waar we direct weer in 33 graden warmte uitkomen. Op zich natuurlijk heerlijk, maar niet als je lange kleding aan moet. Al snel zoeken we dus de schaduw op en lopen we een rondje, waarbij we eindigen in de moskee zelf. Het is allemaal mooi om te zien, en heel luxe met al dat marmer, maar het is wel allemaal op afstand en de echte gebedsruimtes zien we niet. Desalniettemin wel mooi om een keer gezien te hebben.
Op de terugweg scoren we nog even een ijsje en een milkshake bij de Haagen Das-bar en dan is het tijd om terug te gaan naar het hotel. Wel prima ook, want het loopt al tegen 17:30 en onze voetjes zijn er wel weer klaar mee. In de heerlijke airco van de auto zetten we dus de terugreis in.
Rond 19:00 zijn we terug in het hotel en we lopen even naar de kamer om een beetje te relaxen, waarna we nog even richting de Club Lounge lopen. We hebben allebei niet echt honger, dus vanavond willen we het eigenlijk doen met een lichte maaltijd van het buffet dat in de lounge staat, maar helaas komen we erachter dat dat buffet maar tot 19:00 is, dus het is net opgeruimd. Dan maar een verdieping omhoog naar het dakterras, waar we samen een mixed grill delen en genieten van een prachtig uitzicht op Dubai.
Als we terug op de hotelkamer zijn, doen we nog even een spelletje en posten we het verslag, waarna we lekker gaan slapen. Morgen staat Water World Abu Dhabi op de planning, dus dan gaan we weer terug die kant op! Welterusten!





































Ook mooi
Welterusten en slaap weer lekker . Morgen weer een drukke dag . 😁🍾🥂👊🤣😂🫣💋💋
Goed dat het binnen is met die "hitte"!
Ik ga douchen en aankleden . 🤣👊👍😘😘