Martin en Tamara in Noord-Italië - Dag 10: Garda en Verona

28 september 2022 - Minerbe, Italië

Vandaag is het tijd om weer afscheid te nemen van ons appartementje aan het Gardameer. We staan rond 08:00 op, pakken onze spulletjes in en zorgen dat alles weer netjes aan kant is wanneer de eigenaresse zich om 10:00 meldt om de sleutel weer in ontvangst te nemen. Ze vraagt nog even of alles was bevallen. Zeker wel!

We lopen terug naar onze auto en rijden richting Maderno, vanwaar de autoveerboot naar Torri del Bernaco gaat. We hebben mazzel, want als achterste auto in de rij kunnen we nog net met deze boot mee. Dat scheelt weer 40 minuten wachten op de volgende! Aan boord praten we nog wat met een ander jong stel uit Nederland, terwijl we natuurlijk genieten van het schitterende uitzicht over het meer.

280922 01280922 02280922 03

Vanaf Torri is het nog maar een klein stukje rijden naar Garda, waar we de auto parkeren en de gezellige, krappe straatjes verkennen. Je merkt wel dat ook dit een toeristische plek is, want je wordt doodgegooid met winkeltjes met tassen en portemonnees, maar dat doet niets af aan de gezellige sfeer die hier hangt. We kopen nog even wat zout met sinaasappel, zout met citroen en kaneel en een sinaasappellikeur voor de vitamientjes, en ploffen dan neer op een terras voor een lekkere panini en een kop latte macchiato. Als we na het broodje nog een frisdrankje bestellen, krijgen we er ook nog chips en pinda's bij, en het is nog niet eens aperitivotijd. Al lijkt het daar overigens wel op, want hoewel het pas 12:00, zit iedereen hier al aan de Aperol-spritz en de wijn. Wij lijken de enige saaie Nederlanders te zijn met onze cola en fanta, haha!

280922 04280922 05280922 06280922 07280922 08

Na onze drankjes en broodjes lopen we nog een stukje langs het meer, voordat we weer omkeren en rustig aan terug naar de auto gaan. Garda was leuk om eens gezien te hebben, maar niet het meest bijzondere dorpje langs het meer.

280922 09280922 10

We stappen in de auto en rijden in iets minder dan een uur naar ons volgende hotel: Agriturismo La Perlara, een soort bed & breakfast bij een boerderij hier hoger in de bergen. Eigenlijk kunnen we pas over een uur inchecken, maar de vader van de eigenaresse geeft ons vast de sleutel. Of we ons dan over een uurtje nog even willen melden voor de incheck. Tuurlijk!

We installeren ons op onze kamer en chillen nog wat, en om iets over drieën lopen we naar beneden, waar we zeer vriendelijk worden ontvangen door de eigenaresse. We checken in en vertrekken ook meteen weer, want we willen nog even in de buurt van Verona kijken. Van ons vriendinnetje Iris hadden we de tip gekregen om vanaf de berg net buiten Verona naar beneden te kijken voor een prachtig uitzicht over de stad bij zonsondergang, en als je een goede tip krijgt, dan volg je die natuurlijk op!

280922 11280922 12280922 13

Tijd voor zonsondergang is het echter nog niet, dus we brengen nog een uurtje door op een terrasje in de buurt (want apperitivo ;-) ).

280922 14280922 15280922 16

280922 17280922 18280922 19280922 20

Rond een uurtje of 17:30 gaan we met een klein treintje de berg op, en het mag gezegd worden: het uitzicht is hier inderdaad schitterend! De komende anderhalf uur zitten we hier op het muurtje heerlijk over de stad uit te kijken en we zien hoe die stad langzaam verandert naarmate de lucht steeds roder en vervolgens donkerder wordt.

280922 21280922 22280922 23

280922 24280922 25280922 26280922 27

Helaas blokkeren de wolken wel de daadwerkelijke zonsondergang, dus als die volgens Google moet zijn geweest, gaan we weer naar beneden en de brug over de stad in, waar we bij een klein maar gezellig restaurantje dineren. Vandaag heeft Tamara niet veel honger, dus ik ben de enige met een voorgerecht, en wel een plaatselijk gerecht: spaghetti met ezelgehakt. Ik heb nog nooit eerder ezel gegeten, maar het smaakt prima! Krachtiger van smaak dan rundvleesgehakt en heerlijk gecombineerd met deze spaghetti!

280922 28

Als hoofdgerecht heb ik tataki tonijn met sojasaus en Tamara gaat vandaag voor de garnalen, en als afsluiter proef ik een amandelmousse met een jelly van citroen en zwarte peper, die ook weer prima smaakt!

280922 29280922 30280922 31

Na dit heerlijke avondeten rijden we terug naar het hotel, waar we nog even een foto nemen van het uitzicht beneden ons, nu alle lichtjes in de stad branden en het verder donker is.

280922 32

Eenmaal op de kamer wisselen we weer wat kleding uit tussen de koffers voordat we het verslag posten en lekker naar bed gaan. Morgen vroeg weer op, want om 10:00 moeten we al klaarstaan in Verona voor een stadstour met lokale gerechten. To be continued!

1. Carla:
    28 september 2022
    Wat een heerlijke dingen maken jullie mee.
    En wij op deze manier ook een beetje ☺️❤️😘
  2. Martin en Tamara:
    29 september 2022
    Ja we genieten nog steeds volop! 😁😘
  3. Erna:
    28 september 2022
    Prachtige reis maken jullie. En super leuk om te volgen
  4. Martin en Tamara:
    29 september 2022
    Leuk om te horen, dank je wel! 😃
  5. Judith:
    29 september 2022
    Idd mooi uitzicht vanaf de berg. En zo te zien is Verona nog best wel groot. Jammer dat jullie net die bewolking hebben bij de zonsondergang. Enne handig dat treintje, als ik al die trappen zie 😅 je zou die maar op moeten lopen 😂.
    Truste 😴😴 en Divertitevi domani.
  6. Martin en Tamara:
    29 september 2022
    Haha ja dat treintje was wel ff fijn 😜 Morgen en overmorgen Venetië ontdekken! 😁
  7. Trudy Buitendijk:
    29 september 2022
    Wat een leuke hotelletjes iedere keer,leuk dat jullie er foto.s van maken😊
    Het is gezellig hoor zo mee te reizen met jullie en de omgeving en bijbehorende verhalen...elke dag ff lezen😍
  8. Martin en Tamara:
    Leuk om te horen! 😁