Martin en Tamara in Noord-Italië - Dag 8: Lago di Carezza en het Gardameer

26 september 2022 - San Felice del Benaco, Italië

Zo, na gisteren vinden we dat we wel even een ontspannen dagje verdiend hebben. Daarom gaat het wekkertje vandaag “pas” om 08:15 en wanneer we naar de badkamer strompelen, laten onze benen ons nog even weten dat ze gisteren nog niet vergeten zijn. Nee, wij ook niet.

Op ons gemakje kleden we ons aan en pakken we de tassen in, waarna we naar beneden lopen voor het ontbijt. Het buffet is hier wat minder uitgebreid dan in de voorgaande hotels en helaas hebben we vandaag geen lekker eitje, maar goed… Voor 64 euro per nacht inclusief ontbijt mogen we natuurlijk niet klagen.

260922 01260922 02

Na het ontbijt laden we de auto in en rijden we door naar Lago di Carezza, een meertje dat hier op ongeveer een halfuurtje rijden ligt. Je merkt duidelijk dat dit een redelijk toeristische bestemming is, want vanaf de parkeerplaats is er een mooi tunneltje onder de grote weg door gemaakt, die uitkomt bij het meer, dat een prachtige groenblauwe kleur heeft.

260922 03260922 04260922 05260922 06

In ongeveer een kwartiertje lopen we om het meer heen, want het is hier allemaal niet zo groot. Onderweg komen we wel langs een paar mooie rotsformaties.

260922 07

Daar kun je toch niets rots over zeggen?

260922 08

Je kunt nog wel een heel stuk verder hiken, maar dat laten we voor vandaag maar even voor wat het is. Wel is er nog een hangbrug in de buurt die Tamara graag nog even wil zien. Deze blijkt direct aan de achterkant van de parkeerplaats te liggen, dus we hoeven er niet ver door te lopen. Deze brug wordt vooral gebruikt in het skiseizoen omdat hij naar een kabelbaan leidt, maar die is op dit moment geschlossen.

260922 09260922 10260922 11

Als we ook hier van het uitzicht hebben genoten, lopen we door naar het kleine straatje dat hier is aangelegd voor een lekkere latte macchiato, waarna we in de auto stappen richting het Gardameer, onze volgende bestemming!

260922 12

Na ongeveer een uurtje merken we dat we duidelijk Zuid-Tirol uit rijden. We gaan een grotere snelweg op, die ook wel langs de bergen loopt maar niet met van die trage steile bochtjes, en de architectuur wordt duidelijk meer mediterraans. Dit is wat je verwacht bij Italië!

260922 13

Na nog een klein uurtje doemt het Gardameer al voor ons op. Het is zo groot dat het net lijkt alsof het rechtstreeks op de zee uitkomt. Wat een prachtige omgeving is het hier! We rijden nog een uur langs het meer, door tunneltjes en gezellige dorpjes, tot we uiteindelijk bij Salo aankomen, het dorpje waar wij ons appartementje hebben geboekt.

260922 14260922 15

Vanaf de parkeerplaats lopen we met onze tassen en koffer richting het appartement, waar de dochter van de eigenaresse ons al staat op te wachten. Ze laat ons het appartement zien en wenst ons een fijn verblijf. Grazi mille!

260922 16260922 17260922 18260922 19

Wanneer we gesetteld zijn, besluiten we bij de pizzeria beneden even een lunch te halen, waarna we richting het meer lopen, op ongeveer vijf minuten loopafstand. We struinen heerlijk over de boulevard en genieten van het uitzicht. Wat een verschil met gisteren is dit!

260922 20260922 21260922 22260922 23

Onderweg komen we langs mooie citroenbomen en we lopen nog even een grote plaatselijke kerk in om die vanbinnen te bezichtigen.

260922 24260922 25260922 26

260922 27260922 28260922 29

Als we genoeg hebben geslenterd, ploffen we lekker neer op een terras aan het meer om te genieten van een lekker drankje en ‘mensen te kijken’, altijd leuk!

260922 30260922 31

Rond 17:30 lopen we terug richting ons appartement. Onderweg kopen we in een winkelstraatje nog eventjes een fles echte limoncello en we doen even wat kleine boodschappen. Ook pinnen we nog even bij de bank, want je kunt hier niet altijd met je pinpas betalen, dus cash geld is altijd wel handig.

260922 32260922 33

Eenmaal in het appartement chillen we nog wat, en rond 19:15, als het hier tijd is voor het diner, lopen we terug naar de boulevard, waar we bij een gezellig restaurantje genieten van een heerlijke ham met meloen, spaghetti a la ragut en een pizza salami voor Tamara en iets wat als entrecote verkocht wordt voor mij. Ik had bij ‘entrecote’ zelf een ander idee, maar desalniettemin smaakt het prima.

260922 34260922 35260922 36260922 37260922 38

Qua klimaat is het hier ook een stuk beter te doen. Het is nog een graadje of 20 als we weer terug slenteren naar ons appartement, waar we het verslag nog even schrijven en een rustig avondje hebben voordat we naar bed gaan.

260922 39260922 40260922 41

Morgen hebben we nog een hele dag aan het Gardameer op de planning. Er zijn hier diverse dorpjes om het meer heen en ze hebben allemaal hun eigen charme en karakter, dus we gaan zometeen even bepalen wat we precies willen zien en doen, zodat we weten waar we morgen naartoe moeten. Er varen hier veerboten die alle dorpjes aandoen, dus dat lijkt ons een mooie makkelijke manier om overal te komen. Hoe dat gaat, lezen jullie morgen weer. Tot dan!

1. Judith:
    26 september 2022
    Oeh lekker hoor een beetje uitslapen. Een heerlijke massage aan de beentjes was wel lekker geweest denk ik 🤣🤣 vanochtend. Mooi meertje trouwens (volgens mij was t water hier ook laag). Ik verbaas me altijd dat ze zo mooi van kleur zijn.
    Wat een groot meer zeg, prachtig. En idd gelijk Italiaans, die smalle straatjes en gebouwen en zelfs jullie appartementje ziet er echt Italiaans uit.
    Ik dacht ff dat het een sinaasappel 🍊 boom was. 😂😂
    Leuk hoor die kleine dorpjes mag daar ook altijd graag rondneuzen, en zeker nu het niet zo heet meer is. En 20 gr is natuurlijk heerlijk. Geniet er maar van, van die 20 gr hier heeft het de hele dag geregend 😵‍💫 bleg ben ik nu al zat. Hoe lang blijven jullie bij het Gardameer?
    Veel plezier morgen. 🤗🤗🤗
  2. Martin en Tamara:
    27 september 2022
    Vandaag nog en dan morgen nog even voordat we doorrijden naar Verona! 😁
  3. Carla:
    26 september 2022
    He he even een beetje rust. Schitterend dat meer zeg ! Jeetje.
    Heerlijk 20 graden, hier hebben we de hele dag motregen gehad.
    Fijn terrasjes pakken en genieten van alles.
    Super ❤️😘
  4. Martin en Tamara:
    Ja heerlijk hier hoor! Even een paar daagjes relaxen 😜
  5. Peter en Elize:
    Eindelijk in Italië! Korte broeken weer! Enjoy! 😘😘
  6. Martin en Tamara:
    27 september 2022
    Haha nou inderdaad! Tot nu toe valt het nog alles mee met de voorspelde regen. Hopelijk blijft dat zo 😁