Martin en Tamara in Noord-Italië - Dag 1: Heenreis naar Innsbruck

19 september 2022 - Innsbruck, Oostenrijk

Welkom bij weer een nieuw reisverslag! Dit keer nemen we jullie mee naar het prachtige Noord-Italië! Althans, we verwachten dat het prachtig zal zijn, want wij zijn beiden nog nooit in Italië geweest. Natuurlijk hebben we een paar weken terug al wel de hele route uitgestippeld (want we gaan met de auto) en inmiddels hebben we toch ook alle hotelletjes maar vast geboekt.

Waar we vorig jaar direct na de bruiloft door op reis gingen, hebben we het dit jaar toch ook allemaal niet bepaald rustig gepland. Afgelopen week was het feestweek in het dorp, vrijdag tot en met maandagochtend waren we gezellig met onze vriendinnetjes Denise en Vivianne in Center Parcs Het Heijderbos in Limburg en van daaruit zijn we zaterdag nog even op en naar gegaan naar Amsterdam voor het supervette liveconcert van de Streamers met onze vriendjes Karin en Chris. Tja, soms moet je gewoon heel veel dingen proppen in de beperkte verlofweken die je maar hebt...

Aangezien we dit weekend toch al in Limburg verbleven en dat al twee uur richting Italië is vanuit ons gezien, hebben we maar besloten dat we maandag direct vanuit daar door zouden gaan naar Italië. Op de heenweg rijden we via Oostenrijk en terug via Zwitserland, kunnen we dat ook meteen mooi meepakken!

Onze eerste halte is Innsbruck in Oostenrijk, waar we vanavond overnachten en morgen doorbrengen voordat we de Italiaanse grens zullen passeren.

Rond half tien 's morgens is ons Center Parcs-huisje na een weekend vol gezelligheid, zwemmen en spelletjes weer netjes opgeruimd en stappen we in onze volgepropte auto richting Duitsland. Die grens vinden we al snel, want daar ligt Limburg natuurlijk vlak naast. Mooi, dan kan het gaspedaal ingedrukt worden terwijl we richting het zuidoosten rijden! De eerste 5 uur komen we wel geregeld nog wat files tegen, maar hoe dichter we bij de Oostenrijkse grens komen, hoe mooier het landschap wordt en hoe lekkerder we kunnen doorrijden.

190922 01 190922 02 190922 03

190922 04 190922 05 190922 06 190922 07 190922 08

Rond 18.00 komen we al bij ons hotel aan, het Sommerhotel Karwendel in Innsbruck. Veel stelt het niet voor, maar het ontvangst is vriendelijk en we hebben zelfs een extra grote kamer gekregen, dat is lief!

190922 09

We lopen al snel richting het "centrum" om even wat te eten, maar we komen erachter dat Innsbruck zelf wel een erg grauwe stad is en dat het centrum niet zoveel voorstelt, al loopt er wel een mooie rivier om het stadscentrum heen. Ook de grote Tiroler schnitzel die ik voor ogen had, blijkt ver te zoeken. Alles wat hier in de buurt zit, zijn pizzeria's, Japanners en een verdwaalde Griek.

190922 10 190922 11

Dan maar even voor een simpel maaltje aanschuiven bij de Japanner. Dat blijkt al met al toch geen verkeerde keuze, want hoewel het restaurant zelf niet supergezellig is, hebben we wel voor nog een tientje per persoon een heerlijke kip siam en rundvlees met nasi.

190922 12

Aangezien er hier verder weinig te doen is en we er toch al een goede reis op hebben zitten, keren we na het diner weer terug richting ons hotel, waar we nog even lekker een spelletje spelen en het verslag afschrijven. Morgen gaan we met de kabelbaan een hoge berg op en gaan we kijken bij Swarovski, waarna we doorrijden naar Italië. Tot morgen dus en welterusten. Wij doen nog even een spelletje!

190922 13

1. Judith:
    19 september 2022
    He wat gezellie, Innsbruck isbest weleen leuke stad. Heb je het huis van Mozart al bezocht met zn Goldener Dach (gouden dak) 😉. Als je voor de schnitzel wil gaan moet je denk ik meer in een kleiner stadje zijn daar zijn ze wel te vinden hoor de riesen schnitzel.
    Swarovski is wel mooi, je ziet helaas niet hoe hoe het berg kristall geslepen wordt maar meer een soort museum. Maar ik de ekster houd wel van alle glimmende stenen. 😂😂
    Weet je wat ook leuk is om te doen en wat niet ver weg is van Swarovski te Wattens is het plaatsje Schwaz, daar zijn de silberbergwerken ofwel een zilvermijn. Je gaat dan met een treintje de berg in met een gids en dan verder te voet. Is echt een aanrader. (Gaat om 9:00 open morgen)🤣 ff opgezocht.
    En mocht je nog iets verder rijden dan Schwaz dan kun je naar de Achensee, een supermooi meer met in Pertisau vlakbij waar de veerboot stopt een tentje waar je een schnitzel kunt eten 😂
    En waar gaan jullie heen in Noord Italië? Leuk hoor
    Lekker genieten en veel zien.
    Lieve groetjes van Juudje
  2. Martin en Tamara:
    19 september 2022
    Ah leuk! Ik ben benieuwd naar dat Swarovski-landgoed. Je hebt 2 dingen die je kunt bezoeken, eentje hier in de stad en eentje op een kleine 20 km rijden, daar gaan wij heen!

In Noord-Italië gaan we een rondreis maken, dus van alles en nog wat zien!!

Groetjes daar!
  3. Judith:
    19 september 2022
    Aja dan gaan jullie naar Wattens het grote Swarovski. Leukie hoor. Ben benieuwd naar jullie belevenissen
  4. Liesbeth:
    20 september 2022
    Geniet van de mooie reis die jullie gaan maken. Leuk om weer mee te kunnen reizen in jullie verslagen.
    Veel plezier morgen.
  5. Liesbeth: